Hej. Jag undrar vilka hustillverkare NI skulle ( i första hand) vänt er till för att få offert på egen ritning. Huset är ett 1 1/2 plans i gammal stil med liggande och stående träpanel. Kommer att göra mycket själv, ska i princip ha huset stomrest (under tak och låsbart). Det finns ju så många tillverkare att välja bland, så era råd och erfarenheter mottages gärna.
Är det något man bör tänka på i samband med att man ber att få en offert?
/Tack!
 
Hör efter med Lappli-hus. www.lappli.fi

De tillverkar fina hus med liggande och stående panel. Jag har själv köpt ett som jag håller på och bygger. Jag tycker att de är relativt prisvärda. Det är ju ingen nackdel att euron gått ner heller. Begär in offert och om det är intressant kan jag berätta lite mer om hur det fungerat hittills.
 
kontakta kvalitetshus på www.kvalitetshus.se

oerhörd duktiga, lätta att görta med då man förhandlar direkt med Vdn, samt att man kan få den precis som man vill ha det i topp kvalité till humana priser...

prova också med Trivselhus...fast de är lite kinkigare med egna ritningar (vill helst att du ska utgå från deras egna ritningar).

dessa två har enligt min erfarenhet be bästa priserna. LB, Eksjö mfl kan också fixa dem, men några hundra tusen dyrare...

 
Jag hade ritat upp en egen planlösning och visade den för Eksjöhus. Eftersom yttermåtten var samma som en av deras modeller så valde vi den. Alla invändiga förändringar som krävdes för att matcha min ritning var kostnadsfria så är det bara planlösningen det hänger på kan jag rekommendera eksjöhus
 
Vänner till oss hade bett en arkitekt rita åt dem och sedan skickade de ut ritningarna till alla möjliga husföretag. De ville ha huset snickarfärdigt (tror jag att det heter). Alla innerväggar var alltså uppe, men annars var det inget gjort (el, rörmokarjobb, måleriarbeten, finsnickerier, kök, kakling och klinkring osv var kvar). De valde Faluhus och visst har jag hört dem svära över mycket med bygget, men inte över själva huset och Faluhus :).
 
Kolla med t.ex VallsjöHus, Kungshus, Karlssonhus, Rörvikshus, Lövsta Trähus.

Vi hade kontakt med dessa och valet föll till slut på Vallsjö.
Alla utom Rörvik kunde i stort sett följa vår ritning, Karlsson var alldeles för dyra, Lövsta hade för lång leveranstid, Kungshus och Vallsjö var väldigt lika men vi körde på Vallsjö främst p.g.a bra respons och direktkontakt med fabrik/konstruktör/säljare istället för att jobba via agent.

Det var en del strul i början på bygget, mest beroende på byggaren som gjorde stomresningen, men gänget på Vallsjö har genomgående varit bra att samarbeta med

Har bekanta som byggt med Kvalitetshus, det funkade hyfsat det också.

Trivsel gick bort då de måste anpassa ritningen till deras byggmoduler.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.