Hej på er,

Köpt ett hus för några månader sedan. Förut var det en avlång pallkrage med begränsningskabel runt om. Nu har jag placerat tre pallkragar på tvären och kabeln stämmer inte för tillfället. Lyckades även kapa kabeln.

Till mitt problem. Försökte laga begränsningskabeln vid den ursprungliga placeringen enligt bild. Laddningsstationen blinkar fortfarande med blå lampa. Har jag gjort rätt?? Tips?

Vill ogärna kalla dit firma då det kostar över 1000kr för att felsöka när brottet på sladden är uppenbart vart det är lokaliserat.
 
  • Reparerad begränsningskabel för robotgräsklippare med skarvkontakt i jord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du har tryckt in kabeln ända in i skarvdonet och sedan klämt ihop den med en tång så bör det vara korrekt.
Med ett enkelt mätinstrument för en hundring kan du ohm-mäta slingan och avgöra om där finns ett avbrott.
Annars är det bara att krypa runt och kolla kabeln.
 
E etompau skrev:
Om du har tryckt in kabeln ända in i skarvdonet och sedan klämt ihop den med en tång så bör det vara korrekt.
Med ett enkelt mätinstrument för en hundring kan du ohm-mäta slingan och avgöra om där finns ett avbrott.
Annars är det bara att krypa runt och kolla kabeln.
Vad kostar ett sådant mätinstrument? Länk? Kan ingenting om sådant här..
 
D doubleH skrev:
Finns även för ändamålet anpassade instrument som även hjälper dig att hitta VAR avbrottet är - inte bara ATT det är avbrott:
[länk]
eller
[länk]
Eller en radio ,AM
 
Allting frid och fröjd. Tydligen jag som inte knep åt ordentligt på skarvdonet - frugan fixade biffen
 
  • Gilla
golfgreen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.