Hej
Min worx landroid m WG791E hittar inte tillbaka till laddstationen. Den hittar begränsningslinan men väl där snurrar den bara runt tills batteriet tar slut. Någon som haft lika problem? Lösning? Den går att lyfta till laddstationen och den laddar och klipper därefter innanför linan tills batteriet tar slut. Kan ej uppdatera fw då modellen är för gammal och tråden är bytt så det är inte problemet.

Tacksam för tips och hjälp
 
  • Gilla
Ronny_b
  • Laddar…
Du har troligen gjort något med tråden, så att det inte funkar. Troligen är det något med att du dragit en Ö runt något träd så att det inte funkar. Worx funkar inte med öar som är större/längre än 12 meter. Då får du göra som jag gjorde. Ändrade ön till att bli en kant, genom att flytta isär kablarna som går ut till ön. Nu får min robot åka runt ön när den ska ut eller hem. Men det kvittar allt fungerar bra ändå.
 
  • Gilla
Ronny_b
  • Laddar…
E Edgarsven skrev:
Du har troligen gjort något med tråden, så att det inte funkar. Troligen är det något med att du dragit en Ö runt något träd så att det inte funkar. Worx funkar inte med öar som är större/längre än 12 meter. Då får du göra som jag gjorde. Ändrade ön till att bli en kant, genom att flytta isär kablarna som går ut till ön. Nu får min robot åka runt ön när den ska ut eller hem. Men det kvittar allt fungerar bra ändå.
Har ingen ö så det är nog inte problemet
 
  • Gilla
Ronny_b
  • Laddar…
L linaant skrev:
Har ingen ö så det är nog inte problemet
Har du monterat kablarna till slingan rätt till laddstationen? Eller så har du korsat trådarna på något sätt i slingan.
 
  • Gilla
Ronny_b
  • Laddar…
E Edgarsven skrev:
Har du monterat kablarna till slingan rätt till laddstationen? Eller så har du korsat trådarna på något sätt i slingan.
Har inte korsat sladdarna, dom har slingade på samma sätt de senaste 3,5 åren men det är nu problemet börjat
 
  • Gilla
Ronny_b
  • Laddar…
L linaant skrev:
Har inte korsat sladdarna, dom har slingade på samma sätt de senaste 3,5 åren men det är nu problemet börjat
Du får köra uteslutningsmetoden. Slingan / laddaren / roboten måste kollas. Börja med att kolla slingan. Det kan du göra genom att låna någon grannes slinga eller göra en ny tillfällig liten slinga och prova. Nästa steg är nog då reparation alternativt köpa en nya laddstation på chans.
 
  • Gilla
Ronny_b
  • Laddar…
E Edgarsven skrev:
Du får köra uteslutningsmetoden. Slingan / laddaren / roboten måste kollas. Börja med att kolla slingan. Det kan du göra genom att låna någon grannes slinga eller göra en ny tillfällig liten slinga och prova. Nästa steg är nog då reparation alternativt köpa en nya laddstation på chans.
Jag har kollat med en ny mindre slinga men samma problem. Vi misstänker att ett ett nytt kretskort behövs i laddaren men ska prova med min brors laddare som är lika
 
  • Gilla
Ronny_b och 1 till
  • Laddar…
L linaant skrev:
Jag har kollat med en ny mindre slinga men samma problem. Vi misstänker att ett ett nytt kretskort behövs i laddaren men ska prova med min brors laddare som är lika
Prova köra din robot hos din bror, så ser du om det är samma problem.
 
  • Gilla
Ronny_b
  • Laddar…
Tjena, min mor har precis samma problem med sin likadana maskin. Hon misstänker att det uppstått efter åska men inte helt säkert. Hur gick det för trådskaparen, löste det sig? Jag har bytt kretskort i laddaren utan resultat.

Tack på förhand!
 
  • Gilla
Ronny_b
  • Laddar…
Hej hittades något fel?
Har en som klipper tills batteriet är slut, men hittar inte hem.
 
Matte765 Matte765 skrev:
Tjena, min mor har precis samma problem med sin likadana maskin. Hon misstänker att det uppstått efter åska men inte helt säkert. Hur gick det för trådskaparen, löste det sig? Jag har bytt kretskort i laddaren utan resultat.

Tack på förhand!
Hej! Fick du löst detta jag har samma problem med min allt funkar förutom när den ska in och ladda då flippar den ur 🥺
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.