galento
Det finns en en hel del,bl.a de cyklar vi köpte,nya och fina.Vi skulle ju bli sååå vältränade och ta cykelturer,men men de står mest och samlar damm och våra magar är lika stora som förut :D En annan grej är den mobiltelefon (Z600 ) som jag köpte dyrt och sålde till vrakpris.En massa finesser som wap,bluetooth,java,ir och andra onödiga saker,köpte en Nokia 3310 och hoppsan:denna gick ju precis lika bra att använda till att ringa med !
 
;D
Jag köpte en gräsklippare -eldriven från "COOP" med skärblad av plast..kostade sådär en 500-ing!! Totalt värdelös!!
Borde inte säljas överhuvudtaget! >:( >:(
 
johan77 skrev:
Min fritös har inte gått på högvarv precis.
Samma för mig..
 
Bästa på sistone: en öronficklampa med stark vit ljusdiod. Aldrig mera ficklampan mellan tänderna!

/ama
 
Skulle putsa fönster en dag och tänkte, f.n va tradigt detta är, det måste finnas en maskin som gör detta. Jodå.. en tank kopplad till nån sugpump och en hightech raka som ser it att vara från 2020. Funkar bra men det är bland det pinsammaste du kan gå runt med. 1000spänn kostade det.
 
Här kommer en till och sällar sig till cykelgänget...
Sålde min cross förra våren pga trasiga axlar, planen var då att köpa en "ok" mountainbike och börja motionscykla.
Hamnade till slut i en kompis cykelaffär och "torskade" dit på en Specialized för 27.000:-......man är ju helt dum i huvudet!!, det klickade när jag såg att den hade skivbromsar och fox gaffel etc....
Tror jag använt den 4-5ggr. 5.000:- per cykeltur får väl anses vara SKITdyrt!
 
Vet inte om detta kallas inköp men onödigt är det ;)
Är medlem i Barsebäcks golfklubb. Betalar 8200:- i årsavgift. 2004 spelade jag två!! gånger, tänkte i våras att i år ska jag spela mycket. Hela två rundor i år igen!!! Alltså över 4000:- per runda!!!! Till 2006 har jag bytt klubb och eftersom vi ska bygga hus intill golfbanan så är det större chans att jag spelar mer :)
 
Stig-Rune skrev:
Vet inte om detta kallas inköp men onödigt är det  ;)
Är medlem i Barsebäcks golfklubb. Betalar 8200:- i årsavgift. 2004 spelade jag två!! gånger, tänkte i våras att i år ska jag spela mycket. Hela två rundor i år igen!!! Alltså över 4000:- per runda!!!! Till 2006 har jag bytt klubb och eftersom vi ska bygga hus intill golfbanan så är det större chans att jag spelar mer  :)

Det lär väl iallafall bli skottsäkra glas och hjälm på ute förmodar jag ;D
 
Stig-Rune skrev:
Vet inte om detta kallas inköp men onödigt är det  ;)
Är medlem i Barsebäcks golfklubb. Betalar 8200:- i årsavgift. 2004 spelade jag två!! gånger, tänkte i våras att i år ska jag spela mycket. Hela två rundor i år igen!!! Alltså över 4000:- per runda!!!! Till 2006 har jag bytt klubb och eftersom vi ska bygga hus intill golfbanan så är det större chans att jag spelar mer  :)

Härligt att bo nära golfbanan :). Men chansen att du ska spela mer under byggtiden får nog anses som försumbar ;)

//Marge II
 
Skulle putsa fönster en dag och tänkte, f.n va tradigt detta är, det måste finnas en maskin som gör detta. Jodå.. en tank kopplad till nån sugpump och en hightech raka som ser it att vara från 2020. Funkar bra men det är bland det pinsammaste du kan gå runt med. 1000spänn kostade det.
Wiknil: Låter otroooligt häftigt... Vi vill se bild och/eller länk
 
tynnis skrev:
Det lär väl iallafall bli skottsäkra glas och hjälm på ute förmodar jag ;D
Ingen fara. Jag slår bara låga studsande bollar. Ev benskydd kan relommenderas ;)
 
Marge II skrev:
Härligt att bo nära golfbanan :). Men chansen att du ska spela mer under byggtiden får nog anses som försumbar ;)

//Marge II
Det ska bli härligt. Bagen i grovköket, 200 m till 1:a tee och ett snett utslag. Då är den dagen fulländad ;D
 
Om man bortser från alla kinesiska skitmaskiner, som jag givit bort till farsgubben , så måste jag faktiskt säga:
Hultafors Quattro vinkelhake. Jag har använt den de senaste två åren till allt. Inte minst att ställa in maskiner, t.ex kap/ger. Senast jag skulle ställa Kap/gersågen, skulle jag prova en ny metod enligt följande: 1: fixa en bräda som är parallell. 2. Ställ Kap/ger på 90 grader. Kapa, rotera bräda, kapa igen. 3. Kontrollera stumpen med digitalt skjutmått. De nysågade snitten skall nu vara parallella. När jag hade ställt med Quattrovinkeln blev det aldrig riktigt bra. Jag tog vinkelt till jobbet, och mätte upp i koordinatmätmaskin. Vinkeln gick 0,0997 grader fel. Låter litet, men betyder faktiskt 1,74 mm/m. Vinkeln är nu på Hultafors sedan en tid tillbaka för utredning. Kör nu med Starrett kombinationsvinkel.
 
mattiasp skrev:
Om man bortser från alla kinesiska skitmaskiner, som jag givit bort till farsgubben , så måste jag faktiskt säga:
Hultafors Quattro vinkelhake. Jag har använt den de senaste två åren till allt. Inte minst att ställa in maskiner, t.ex kap/ger. Senast jag skulle ställa Kap/gersågen, skulle jag prova en ny metod enligt följande: 1: fixa en bräda som är parallell. 2. Ställ Kap/ger på 90 grader. Kapa, rotera bräda, kapa igen. 3. Kontrollera stumpen med digitalt skjutmått. De nysågade snitten skall nu vara parallella. När jag hade ställt med Quattrovinkeln blev det aldrig riktigt bra. Jag tog vinkelt till jobbet, och mätte upp i koordinatmätmaskin. Vinkeln gick 0,0997 grader fel. Låter litet, men betyder faktiskt 1,74 mm/m. Vinkeln är nu på Hultafors sedan en tid tillbaka för utredning. Kör nu med Starrett kombinationsvinkel.
Jag citerar mig själv+uppdaterar:
Jag kontaktade Hultafors per telefon. De bad mig skicka vinkeln for kontroll. I ett följebrev bad jag att få en annan typ av vinkelhake (en fast så kallad proffsvinkelhake)om de skulle finna att den jag skickade in var en giltig rekalmation. 1 vecka senare kom ett paket med den vinkelhake jag bett om + 2 st meterstockar. Ingen frågade efter kvitto, faktura eller motsv. Hultafors ser tydligen med stort allvar på sina kundrelationer! Att kunna ringa och prata med tillverkaren direkt på svenska är heller ingen nackdel.
 
SÄMSTA: :-/

*gråter* 28 tums tv,n som nu står oavänd efter 2 mån. Skulle ha den i sovrummet men fick ej plats. Och till vardagsrummet är det projektor.


BÄSTA: :)

Bosch skruvdragare, liten, lätt och smidigt. Storleken har ingen betydelse :surprised:


 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.