1) Linköping

Vanliga LED-slingor för utomhusbruk (adventsbelysning) håller en vinter. LED-slangar brukar hålla två vintrar. Jag är storkonsument och letar ständigt efter en lösning som tål saltstänken från havet på västkusten.

Då jag redan har en Philips Hue anläggning sedan tidigare, så vet jag precis vad jag skall använda denna slingan till, den skall belysa kanten på trappan upp på altanen. Där kommer den att ha olika färger beroende på årstid och tid på dygnet. Och som av en händelse så har LED-slangen som sitter där precis gett upp efter två år.

I trappan inomhus så anpassar jag redan färgerna utifrån förutsättningarna, med behagligt rött ljus på natten som under kvällen förändras från vitt, via gult och orange till den röda nattbelysningen och sedan tvärtom på morgonen naturligtvis. Just denna årstiden så ser man inte mycket av det dock.
 
1. Linköping

Är i slutfasen av pergolabygge. Den hade varit perfekt att lysas upp av Hue för mysiga sommarkvällar!

Nyligen byggd träpergola i trädgård intill bostadshus, redo för belysning.
 
Svar: 1. I Linköping finns M.nu!

Vi har byggt en stor överbyggd altan där elektrikerna fick dra ut en tåt ifall vi skulle komma på hur och med vad vi vill belysa altanen med.
Så med en tråkig plastslang som sticker ut genom väggen och som bara väntar på någon häpnadsväckande ljussättning så vore detta lösningen!
Och inte behöver man ta ned slingan till jul heller! Bara att dra på röd färg i appen så har man full stämning. Samma en sen kväll. Sätt på ljustema utifrån en solnedgång och man är hemma!
Har Hue sedan tidigare och det är helt fantastiskt!
 
Svar: 1. Linköping

I höstas byggde jag klart mitt växthus och under hela vintern har jag tänkt att det vore så snyggt att belysa upp det för att på håll från uterummet njuta av utsikten. Tänk att under de olika årstiderna växla mellan de färger som hör dem till, gnistrande vitt under vintern eller lummigt grönt under våren!
 
Linköping

Vi har ganska nyligen köpt hus med en trädgård vi vill fixa. Dessvärre är det en bergstomt med flera stora stenar som sticker upp i gräsmattan. Istället för att försöka hacka bort dessa skulle jag vilja acccentuera den största med några rustika blomsterkrukor, samt en Philips hue ljusslinga längs med stenen. Det skulle vara fantastiskt att vinna denna så att vi kan komma igån med att fixa trädgården, och lägga några extra slantar på blommor och andra växter istället.
 
Svar: 1) Linköping
Jag är lampfetishist, behöver jag förklara mig mer? /Max
 
Svar: Linköping

Motivering:

Jag vill måla min trädgård Prussian blue,
men har inte the slightest clue.
Jag hoppas och tror på hjälp från Philips Hue .
 
Hej!
Svar: Linköping

Motivering. Jag vill ha denna ljusslinga för att få mindre mörkt utanför fönstren när dagarna blir kortare. Ljus i trädgård tar bort det kompakta mörket och ”förlänger” rumskänslan.

Med vänlig hälsning,
Marie Hilderman
 
rätt svar : 1.LINKÖPING

Skulle vara perfekt att lysa upp dotterns lekstuga med som står vid en tuijahäck. Hon är nämligen rädd för ”sommarskuggan” och vågar nu inte leka där.....
 
1. Linköping.

Har fixat pool till ungarna och dom vill såklart ha schysst belysning när dom badar ;)
Barn i badkläder sitter i en blå barnpool på ett träaltandäck med husvägg i bakgrunden.
 
1. Linköping

Ljus från philips hue outdoor strip
Det hade varit ett fantastiskt klipp.
Lysa upp vår splirrans nya tomt
Det är så att hjärtat blivit fromt
Pengarna sinar i stadig takt
När nytt hus ska stå i sin prakt
En liten vinst hade suttit som en smäck
Nu ska jag sluta vara så käck
 
1. Linköping
Kommer förgylla vårt snart nybyggda hus till max! Hade varit riktigt trevligt att sammankoppla med vårt planerade automatiseringssystem!
Mvh Conny
 
Hej Hopp

Linköping

Wow, coolt. Som motivering har jag väl bara just det, att det vore riktigt coolt att ha på tomten.
Sen blir det ju en snackis, alltid något att prata om när det kommer över folk och man får visa något som de inte har hemma. :)

Ha det fint,
Tommy
 
Linköping

Skulle passa med Philips Hue som en bra start för automatisera trädgården och då framför allt uteplatsen som mörk och bortglömd när Augusti kommer. Det skulle säkert triggas till att blinka eller lysa när inbrottslarmet går och då påkalla grannarnas nyfikenhet.
 
Svar 1, Linköping

Detta hade kunnat bli en häftig inramning på det nya huset, framförallt vintertid hade det varit häftigt att lysa upp snön i olika färger och bjuda grannarna på en show =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.