Var inne på en tråd och skulle svara. Tidigare har långa trådar varit uppdelade på flera sidor men kunde konstatera att numera verkar allt finnas på en sida. Eftersom jag har trådlöst internet kunde jag konstatera att det tog en evighet att komma till sista inlägget och när jag skulle öppna svara skrev jag in ca tio ord innan jag kollade på skärmen där jag hade åtta bokstäver i en enda röra när jag skulle korrigera kunde jag konstatera att markören fastnat och att det tog en evighet innan markören reagerade.
Varför har man slutat dela upp långa trådar på flera sidor. Forumet är omöjligt att använda för oss som har ett snabbt trådlöst bredband. Nästan som att ritsa in hiroglyfer i sten!
 
N nallepu skrev:
Var inne på en tråd och skulle svara. Tidigare har långa trådar varit uppdelade på flera sidor men kunde konstatera att numera verkar allt finnas på en sida. Eftersom jag har trådlöst internet kunde jag konstatera att det tog en evighet att komma till sista inlägget och när jag skulle öppna svara skrev jag in ca tio ord innan jag kollade på skärmen där jag hade åtta bokstäver i en enda röra när jag skulle korrigera kunde jag konstatera att markören fastnat och att det tog en evighet innan markören reagerade.
Varför har man slutat dela upp långa trådar på flera sidor. Forumet är omöjligt att använda för oss som har ett snabbt trådlöst bredband. Nästan som att ritsa in hiroglyfer i sten!
Om du går in bland dina inställningar kan du stänga av infinite scroll
 
Scrolla längst upp så finns det en knapp för att komma direkt till sista sidan.
 
N nallepu skrev:
Varför har man slutat dela upp långa trådar på flera sidor.
Gå in på dina foruminställningar, Inställningar.
Titta efter Oändlig scroll:
Skärmdump av foruminställningar med alternativ för Oändlig scroll inställt på "På".
 
N nallepu skrev:
när jag skulle öppna svara skrev jag in ca tio ord innan jag kollade på skärmen där jag hade åtta bokstäver i en enda röra när jag skulle korrigera kunde jag konstatera att markören fastnat och att det tog en evighet innan markören reagerade.
Använder du en android enhet med tangentbordet swift key?
 
windestal
Du har redan fått tips om hur du stänger av infinite scroll, så det bör lösa ditt problem.
Jag tänkte komma med ett välment tips/påpekande:

Om det är en väldigt lång tråd så bör du nog ta dig tid att läsa alla inlägg innan du svarar, även om det är mycket. Chansen är stor att det du tänker skriva redan har kommit upp, eller att andra detaljer framkommit som gör ditt svar irrelevant. Ju längre tråd, desto mindre chans att det du tänker inte redan tagits upp. En del trådar blir långa just för att nya skribenter inte läser alla tidigare inlägg och det därmed blir massa rundgång i tråden, vilket inte gagnar någon. Det blir också lätt dålig stämning i trådar när sådant händer, då de som har varit inblandade hela vägen blir irriterade när svaret "Men gör bara XX" kommer upp för tionde gången, trots att det förklarades efter att det kom upp första gången varför det inte är aktuellt.

(Det finns givetvis undantag, typ trådar som "Vad har du gjort i trädgården idag" och liknande, så ta inte illa upp om det gällde något sådant.)
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Istället för att stänga av infinite scroll (som kan vara ganska bra inom en tråd) så räcker det som sagt var att scrolla upp till toppen för att kunna klicka sig till sista sidan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.