Har raderat off topic.
/Moderator
 
Hej igen
Nu har jag lite mer koll på vattenförbrukningen...

Oj...:rolleyes: det var lite mer än vad jag trodde... okej det är inte så noga mätt och det är blandat med annat hushållsvatten... men 3X1timme blev någonstans emellan 2 & 3 m3 per gång...

Så jag har ändrat till 30min per yta och förbrukningen är någonstans emellan 1-1,5m3/gång...

Ska kolla noggrannare vid tillfälle. Fortfarande så är det ganska billigt nöje för en grön och fin gräsmatta...
 
T Thörre skrev:
Visade sig att det inte var så, kubiken försvann snabbt även om det bara droppar ca 1.5l/h. Försvann flera hundra liter på några minuter och kubikerna staplades på varandra när jag mätte med flödesmätare. Då vattnade jag bara ca en timme i taget eller liknande, dvs jag hade inte på det hela nätterna. Det man inte tänker på är att det blir väldigt många munstycken som droppar samtidigt.
Väldigt lätt stt räkna på. 40m a 30cm droppslang a 1.5L/h = 200liter/timme. Om du verkligen mätte att du tappade flera hindra liter så hade du en läcka. Du kanske inte avslutade din droppslang? ;)
 
Ville fantastisk beskrivning av ett fint jobb! Tack!

Jag är lite nyfiken på hur du drog elen till ventilboxen? Jag antar att Telldus och trafo sitter inomhus? Eller hur får du det hela säkert?
 
  • Gilla
Cykelgaragebyggaren och 1 till
  • Laddar…
Borrade igenom källarväggen, lagom för ett flexielrör, tältade med nåt bra kladd... Sen klädde jag röret på utsidan med såndära plåtkanal, ser riktigt seriöst ut.
 
  • Gilla
Jonte 123
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.