Köpte denna maskin våren 2013. Sedan dess har det varit otaliga turer gällande denna maskin. Nu har jag fått den utbytt två gånger inom loppet av lika många år.

För att lite kort sammanfatta alla turer så finns här nedan en "loggbok" över mina turer med denna maskin.

Är jag ensam om att ha så mycket problem med denna maskin eller är det någon som känner igen sig?
____________________________________________________________________________
2013
April
Inköpt på Granngården

Juni
Remhjul lossnade under klippning. Bult som håller klippaggregat till maskin upptäcks saknad.

Juli
Maskinen gick ej att stänga av, varken med nyckel eller med ”död mans grepp”. Fick strypa bensinen för att stänga av den. Lämnar in den med det hittas inget fel.

Juli
Ovanstående problem dyker upp igen.

Juli
Fick efter heta diskussioner ny maskin. Nr 2.


2014
April
Uttänjd drivrem till klippaggregat. Gasreglage som vill hoppa ur under körning.


2015
Maj
Svårstartad. Var tvungen att köra startmotorn ett par omgångar under längre stunder för att ens få igång den.

12:e juli
Oljeläckage från packning som droppar på avgassystemet.
Spännhjul till drivrem klippaggregat placerat precis bakom midjestyrningen slår mot karossen. Visar sig att en bussning i midjestyrningen var felaktigt monterad och har därmed slitit ut bakvagnens fästen.

12:e juli-19:e aug
Otaliga besök samt samtal till serviceverkstaden som enbart kan meddela att
reservdelen först kan levereras 26:e oktober som efter påtryckningar sedan justeras till 1:e september.

19:e aug
Efter att tillslut skickat ett brev till GGP Sweden AB så dyker helt plötsligt reservdelen upp nästkommande arbetsdag. Sammanträffande?

3:e sep
Får tillbaka maskin nr. 2. Klipper i 3 minuter innan styrningen ger upp. Kräver ny maskin. Erbjuds ny maskin.

16:e sep
Ringer för att höra när min nya maskin kommer. Visar sig att den inte ens är beställd.

25:e sep
Efter mer än 3 veckor fick jag maskin nr. 3. Klipper hela gräsmattan, ca 2 timmar. När jag stängt av den så rusar svänghjulet i 10 minuter innan maskinen försöker starta sig själv för att sen dö och avge ett rökmoln. Stendöd. Enligt serviceverkstaden så har startmotorn brunnit.
____________________________________________________________________________
 
Hade samma problem med min Stiga villa 320.
Bytte sedan till en cubb cadet.
Lika så med deras snöslunga var det BSRA BROBLEM med
Införskaffade mig en cubb cadet snöslunga har ej haft problem sedan dess
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.