Vi kommer tex. att bli tvugna att bo i husvagn på tomten ca: 1 månad innan huset kommer och vi har köpt/ska köpa enbart ett stomresthus. Så fort våran undervåning blir klar så flyttar vi in i den. Vi räknar dock att det kommer att ta ca: 4 månader.
Så ca: 6 mån i husvagn blir det för våran del.

Hur gör ni andra?
 
Vi bor kvar i vår lägenhet under byggtiden. Det enda problemet är väl att vi bygger utanför Västerås och bor i Stockholm så det blir lite resor.

Husbygget börjar lida mot sitt slut, det är inte någon som är intresserad av en jättefin tvåa i Aspudden? ;)
 
Hej DeSaKo !

Vi är snart på väg mot ca 5,5 månader i husvagn...

Nuvarande hus var visst lite för lätt att sälja :) . Men, "den som väntar på något gott..." brukar det ju heta... Detta ska bara gå... Tänk positivt på alla hyrespengar man sparar och kan lägga på huset i stället ...
Hälsningar,
Jocke&Åsa
 
Bor också kvar i lägenheten till inflyttning. Husvagn är inget alternativ för oss. Vi är för bekväma!
 
Vi hyrde en mysig lägenhet på södermalm i Stockholm och levde glada dagar med cityliv. sista chansen innan man blir för gammal. 20 Restauranger inom 300m. Uteserveringar med tjeckisk öl...
 
tigern skrev:
Efter de 6 månaderna komer ni sälja huset o skilja er för att ni blev så trötta på varann ;D ;D ;D ;D ;D ;)
;D Risken finns väl. Men vi hade tänkt att tänka att det är en sån kort period av livet.
Men som min svärmor sa, -Om ni klarar av att bo i husvagn i 5-6 mån utan att skilja er komer ni ALDRIG att skilja er :D
 
forester skrev:
Hej DeSaKo !

Vi är snart på väg mot ca 5,5 månader i husvagn...

Nuvarande hus var visst lite för lätt att sälja  :) . Men, "den som väntar på något gott..." brukar det ju heta... Detta ska bara gå... Tänk positivt på alla hyrespengar man sparar och kan lägga på huset i stället ...
Hälsningar,
Jocke&Åsa
Åhhh, vad spännande! Ska då bli extra kul att följa er inlägg ;D

Hur löser ni alla praktiska frågor så som: Dusch, tömmning av toa, nät uppkoppling osv?
Har ni räknat på hur mycket extra byggström ni kommer att dra? *nyfiken*

Jag vet inte om ni inte har barn el. ej men vi har en drös med ungar så det gör ju livet lite extra spännande, speciellt om man ska bo i husvagn ;D
 
Själv hade jag fördelen av att kunna bo kvar hos far min medan jag renoverade. Det kändes meningslöst att flytta till lägenhet när jag ändå bara vill bo i villa. Sen att det var en kilometer mellan fars hus och mitt gjorde det inte svårare...
 
Vi bodde kvar i vår villa. Sålde den med några veckors marginal för ev. försenat bygge. Funkade fint och var en perfekt lösning för oss med huset fullt av ungar. Det var tillräckligt jobbigt att flytta _EN_ gång. :)
 
De flesta bor kvar i sin lägenhet eller om de sålt hus så hyr de en tillfällig lägenhet under tiden.
 
vi hyrde en tilfällig lägenhet i närheten, så att det gick fort att ta sig till bygget + ett drägligt boende
 
Hej!

Första tiden kommer vi att bo hos ett par kompisar med husvagnen och nyttja deras toa,dusch och tvättmöjligheter.Vi kommer att börja med att bygga garaget och när det är klart kommer vi att flytta till tomten med vagnen.Garaget kommer att utrustas med vatten och avlopp (toa) och då kan vi både tvätta och duscha (duschkabin) där.
Byggelen blir väl vad det blir... ;)
Barnfritt gör det lite enklare.


 
DeSaKo skrev:
;D Risken finns väl. Men vi hade tänkt att tänka att det är en sån kort period av livet.
Men som min svärmor sa, -Om ni klarar av att bo i husvagn i 5-6 mån utan att skilja er komer ni ALDRIG att skilja er  :D
Klarar man ett bökigt husbygge utan fyra skiljsmässor så klarar man det mesta tillsammans. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.