Hej
Jag bor i radhus och min gräsklippare kan inte ta sig mellan uppe och nere då jag har grannars hus emellan.
Så jag undrar om det är en bra idé att köpa 1 extra laddningsstation eller om jag hellre ska köpa en billigare robotgräsklippare till gräsmattan på framsidan, blir förvisso en hel del dyrare med 2 robotar.

En extra laddstation kostar 1900kr + kabel men känns bökigare hålla på och bära roboton fram och tillbaka ?

Vad skulle bli bäst i längden, en extra robot av billigaste modell eller en extra laddare till min Husqvarna 310 som mestadels kommer gå på den stora gräsmattan på nedsidan.

Man kanske kan köpa en Gardena av billigaste modell till framsidan ?

Jag kan ju normalt klippa gräset uppe men det vore skönt när man är på semester att låta roboten göra jobbet.

Är ofta borta veckovis på sommaren men har en bekant som kan flytta på roboten. Frågan är hur optimalt det blir med 2 laddstationer ?
 
Du kan inte dra begränsningstråden mellan de två områdena och på så vis skapa ett klippområde, en biyta, där du bär klipparen till och från?
 
Hur stora ytor handlar det om?
Jag skulle personligen hålla mig borta från att behöva flytta klippare, så gott det går.
 
Framsidan är nog inte mer än 150 m2, baksidan ca 400m2. Problemet är att jag kommer vara borta mycket i sommar. Men det lutar mot 2 robotar, en billigare variant på framsidan.
 
Nu har jag inte priserna i huvudet, men kolla på McCulloch S600, Gardena sileno city 250 och 500. Dom två sista finns även som "smart" med uppkoppling mot mobilen.
 
Det ska tydligen fungera bra att ha 310 modellen på 2 zoner med 2 laddare.
Är väldigt nöjd med installationen på baksidan så blir nog en laddare på framsidan också.
Då kan jag flytta roboten varannan dag eller hur ofta man känner för det :)
Den går för jäkla fint iaf Husqvarna roboten.
 
B BerraSWE skrev:
Det ska tydligen fungera bra att ha 310 modellen på 2 zoner med 2 laddare.
Är väldigt nöjd med installationen på baksidan så blir nog en laddare på framsidan också.
Då kan jag flytta roboten varannan dag eller hur ofta man känner för det :)
Den går för jäkla fint iaf Husqvarna roboten.
Vad kostar en extra laddstation? Är det inte värt lite extra för att slippa flytta klipparen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.