Hej jag ska isolera ett rum i en gammal lada. Jag har rivit golvet och hittade en stubbe där under.
Undrar om man måste ta bort allt organiskt material eller om man kan lämmna kvar stubben?
Hur ska jag ta bort den? slö yxa och spade...?
 
Stubbar brukar vara ett poppis tillhåll för bl s myror så det är nog bra om du tar bort den.

Motorsåg med en kedja du inte är så rädd om då den snabbt blir slö då stubbar inte bara innehåller rent trä utan grus, sand och annan skit.
 
H Holmspel skrev:
Stubbar brukar vara ett poppis tillhåll för bl s myror så det är nog bra om du tar bort den.

Motorsåg med en kedja du inte är så rädd om då den snabbt blir slö då stubbar inte bara innehåller rent trä utan grus, sand och annan skit.
Okej jag får leta fram en gammal kedja då. tack
 
beroende på storlek på stubben så brukar jag ta tigersågen, tycker det känns lite säkrare än motorsågen.
Tar troligen längre tid men o andra sidan så är risken att man får kast med en tigersåg rätt liten
 
I ikeo skrev:
beroende på storlek på stubben så brukar jag ta tigersågen, tycker det känns lite säkrare än motorsågen.
Tar troligen längre tid men o andra sidan så är risken att man får kast med en tigersåg rätt liten
Det går nog åt ganska många blad då.. Men jag hade tur nu för rötterna var ruttna så det var bara att slita upp stubben
 
Jag har sågat upp några stubbar med tigersågen. Ett blad räcker till flera stubbar.
 
  • Gilla
ByggPajken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.