Hej,

Är på jakt efter dessa profiler, någon som har tips om var man kan söka efter dem?

Taklist: (inte äkta hålkäls, eftersom den är platt el lite konvex i mitten)

Vit taklist som möter en hörna, konvex form i mitten, mot en vit vägg och tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Golvfoder

Profilbild av en taklist med måtten 70 mm hög och 12 mm tjock, platt med konvex mitt, sökes för köp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Träprofil av taklist med måttmarkeringar, 50-53 mm bred och 70 mm hög, placerad i hörnet av ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvlisten påminner mig om den som satt i ett tidigare hus byggt -34 (N Ängby) vet att Ekesiöö hade den profilen. Värt att kolla där. Taklisten har jag tyvärr ingen aning om.
 
  • Gilla
Bygg_Nils
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Golvlisten påminner mig om den som satt i ett tidigare hus byggt -34 (N Ängby) vet att Ekesiöö hade den profilen. Värt att kolla där. Taklisten har jag tyvärr ingen aning om.
Gå till närmsta snickeri,ta med dig en bit list hemifrån.
De fixar det.
 
  • Gilla
Bygg_Nils
  • Laddar…
B Bygg_Nils skrev:
Hej,

Är på jakt efter dessa profiler, någon som har tips om var man kan söka efter dem?

Taklist: (inte äkta hålkäls, eftersom den är platt el lite konvex i mitten)

[bild]


Golvfoder

[bild]
Liknande golvsockel, men lite "tjockare" finns på Hornbach under namnet "Funkis": https://www.hornbach.se/shop/Sockel-Funkis-obehandlad-15x69-mm/8543424/artikel-detaljer.html. Beror ju på situationen då, hur nära överens de behöver stämma. Ska du matcha list mot list antar jag att du får ta det på beställning hos snickeri, som föreslås ovan.
 
  • Gilla
Bygg_Nils
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.