Jag köpte ju en kåk i Mölnlycke ifjol och det var inte så mycket gräs på den knappt 900 kvm stora tomten men det var mycket mossa i gräsmattan. De två första gångerna i år klippte jag med en motorrotorklippare, enkel typ av vanlig klippare men sen tog jag mod till mig och lyfte ut min kära handjagare.
Så snyggt det blir! Så trevligt det är att klippa! Det är rent av meditativt eller skulle varit om jag behövt hålla på längre än tio minuter. Nu är jag på fjärde klippningen och det blir bara bättre.
Handjagare är det bästa.
 
  • Gilla
cpalm och 5 till
  • Laddar…
T TottoGBG skrev:
Jag köpte ju en kåk i Mölnlycke ifjol och det var inte så mycket gräs på den knappt 900 kvm stora tomten men det var mycket mossa i gräsmattan. De två första gångerna i år klippte jag med en motorrotorklippare, enkel typ av vanlig klippare men sen tog jag mod till mig och lyfte ut min kära handjagare.
Så snyggt det blir! Så trevligt det är att klippa! Det är rent av meditativt eller skulle varit om jag behövt hålla på längre än tio minuter. Nu är jag på fjärde klippningen och det blir bara bättre.
Handjagare är det bästa.
Lovar, det kommer att gå över! När vi köpte hus så älskade sambon att klippa gräs, stadsbon! Räckte en halv sommar, skönt att slippa de bullrande fossilaset, och vissa underbara grannar som klipper 7 på Lördag morgon, men nu har nästan alla grannar en ljudlös miljövänlig klippare som sköter sig själv..
 
Robot är inget alternativ här. Även om trädgården hade tillåtit det, vilket den inte gör så är ytorna för små för att det ska vara rimligt. Jag har bara ca 250 kvadratmeter gräsmatta.
 
Onej försök inte, finns ingen tomt som är för liten;)
 
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
H Husqvarna220Ac skrev:
Onej försök inte, finns ingen tomt som är för liten;)
Möjligen en tomt med för många nivåer.Det
lär dröja innan robotarna lär sig gå i trappor.

För övrigt har jag alltid gillat handjagare, även om jag inte är överdrivet förtjust i gräsmattor men handjagare klipper så snyggt och är så lätta att hantera och kostar just inget i inköp och ännu mindre i underhåll. Kort sagt, den perfekta klipparen för små ytor, under 400 kvadratmeter typ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.