Hej!

Jag bor i hyreslägenhet i ett 50-talshus. Mitt problem är att köksgolvet är fruktansvärt fult. Jag skulle vilja göra om golvytan så att den blir uthärdlig, men eftersom köket ska renoveras med stambyte etc inom 2 år då allt ska rivas ut och göras nytt, vill jag lägga ner ett minimum av pengar och inte allt för mycket arbete på detta projekt. Det är ett plastgolv, som ju går att måla har jag läst, men vissa menar att det kostar mer än att lägga ett enkelt klickgolv.

Är det någon som har en bra idé på en enkel, billig lösning? Vilket sätt skulle ni rekommendera för att på enklast, billigast sätt få till en golvyta som jag inte kräks på varje gång jag går in i köket? :)

Rulle
 
Redigerat:
Finns ju billiga klickgolv på tex ikea
 
Tack för snabbt svar.

Skulle du säga att det är det enklaste och billigaste golvtypen?

Kan man helt fräckt bara lägga klickgolv ovanpå det nuvarande plastgolvet?
 
Absolut. Samt sätta kvartslister mot golvlisterna så kommer de täcka utrymmet mellan golvet o golvlisten.
 
R Rulle J. skrev:
Tack för snabbt svar.

Skulle du säga att det är det enklaste och billigaste golvtypen?

Kan man helt fräckt bara lägga klickgolv ovanpå det nuvarande plastgolvet?
Ja det går bra, Köp inte dom absolut billigaste golven, vissa tål inte vattenspill alls och det förekommer ju en del i kök samt att dom billigaste är riktigt dåliga att lägga.
 
sir_daniel sir_daniel skrev:
Absolut. Samt sätta kvartslister mot golvlisterna så kommer de täcka utrymmet mellan golvet o golvlisten.
Tack för detta.
 
Jag satte in ett klickgolv från Rusta i mitt kök, tror det kostade 79kr /m2 på rea. Tänkte renovera köket 2-3 år senare så ville inte lägga så mycket pengar på det. Renoveringen blev 2 år efter och golvet från Rusta såg nytt ut vid byte (y)
 
Jag la också in ett billigt rustaklickgolv i väntan på en riktig renovering. Det blev en enorm skillnad jämfört med den slitna bruna mattan... Själva läggningen är ganska enkel, men det är kanske inte världens mest nötningståliga golv. Det är en del märken där man har dragit runt grus under stolsbenen etc, men det är kanske oundvikligt?

Nyinstallerat ljusgrått klickgolv i kök med verktyg och kvarvarande bitar av en brun matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
useless useless skrev:
Jag la också in ett billigt rustaklickgolv i väntan på en riktig renovering. Det blev en enorm skillnad jämfört med den slitna bruna mattan... Själva läggningen är ganska enkel, men det är kanske inte världens mest nötningståliga golv. Det är en del märken där man har dragit runt grus under stolsbenen etc, men det är kanske oundvikligt?

[bild]
Haha :) Det bruna golvet du täcker på bilden ser nästan exakt ut som det jag har och som jag vill gömma!

Stort tack.
 
Esteten i mig vill också gärna tillägga: Det är naturligtvis inte något originalgolv från 50-talet som ska döljas, utan en vidrig golvrenovering från 90-talet.

Så var det sagt.
 
R Rulle J. skrev:
Esteten i mig vill också gärna tillägga: Det är naturligtvis inte något originalgolv från 50-talet som ska döljas, utan en vidrig golvrenovering från 90-talet.

Så var det sagt.
Kolla Ikeas laminat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.