phl phl skrev:
Nej nu får ni ge er! Har slagit av notiser, har klickat bort bevakningen av ämnet och ändå får jag en massa mail (exempelvis om den här tråden).

Som extra hån läser jag följande i notisen "Vi kommer inte skicka några fler mail om just detta ämne förrän du har läst det
nya inlägget inne i forumet.". Hur är det då möjligt att jag kan få ett flertal mail i sekvens utan att jag ens besökt tråden.

Slå av skiten, snälla :)
Kan det vara så att du ej tar emot html-mail phl? Vi har inte hunnit fixa alla mail. Texten
"Vi kommer inte skicka några fler mail om just detta ämne förrän du har läst det
nya inlägget inne i forumet." kommer att försvinna.
 
A
Usch, ta bort html från mailen.
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Det är 2019 nu. Så gott som alla skickar html-mail nu förtiden. Det är vi som är sena med detta.
 
  • Gilla
  • Arg
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Varför bevakar jag helt plötsligt alla trådar jag har skrivit nåt i trots att jag har valt bort det för länge sen?
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det är 2019 nu. Så gott som alla skickar html-mail nu förtiden. Det är vi som är sena med detta.
Fast de flesta som skickar mail gör de för att de har information att förmedla. Era notifieringsmail har tyvärr gått från att innehålla hela det nya inlägget till att enbart innehålla information om existensen av ett nytt inlägg, helt utan information om inläggets innehåll.

Från 2008, då jag blev medlem, till idag 2019 brukar de flesta ha utvecklat sin service med nya förbättrade funktioner. Notifieringsmailen från Bygga Hus har dock utvecklats i motsatt riktning till den grad att jag inte längre vill ha dom. Trist utveckling tycker jag.
 
  • Gilla
hus520 och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Varför bevakar jag helt plötsligt alla trådar jag har skrivit nåt i trots att jag har valt bort det för länge sen?
It's not a bug, it's a feature!
 
  • Gilla
jonko
  • Laddar…
useless useless skrev:
Varför bevakar jag helt plötsligt alla trådar jag har skrivit nåt i trots att jag har valt bort det för länge sen?
Tack för feedback. I samband med att vi flyttade denna inställning från en flik till en annan under Inställningar så har fältet fått fel värde för 650 användare. Vi fixar detta fel nu.
 
MultiMan
Hade fått massa mail inatt, ändrade i inställningar, samtliga slutade komma, så inga problem alls. Inget behov att ändra enskilt under varje bevakning som någon annan sa.

Mycket bättre nu, massa notiser så fort en bevakad tråd är aktiv och man riskerar inte missa något. Tack @Per Eskilsson ! Mail har jag aldrig velat ha ändå, så detta passar perfekt.
 
Hmm, jag verkar inte längre få notifieringar om olästa meddelanden på webbsidan längre efter att jag ändrade inställningen till . Jag får dem i telefonen, men om jag har webbsidan öppen så kommer inga notifieringar där (de var ju sega tidigare, men nu kommer inga - har haft den öppen i 30 minuter för att testa detta). Om jag däremot laddar om sidan så dyker den illröda notifieringen upp.

Jag är rätt säker på att detta fungerade tidigare. Testar nu att ställa tillbaka e-post och ser om det börjar fungera igen...
 
Notiserna i appen "pushas ut" medan notiserna i webbläsare uppdateras i dag bara old school, vid varje sidladdning. Det är fler som sagt att de förväntar sig att det funkar på samma sätt. Vi kommer att försöka uppdatera så att även den röda siffran dyker upp i webbläsaren även innan man uppdaterar sidan, men det är inte fixat än.

Tack för feedback och återställ gärna inställningen för hur meddelande levereras till "e-post och notiser" nu när vi har ändrat defaultinställningen för frekvens till "ibland". Från och med nu kommer du inte mailbombas, vilket felaktigt inträffade i morse.
 
Räckte gott med att ospecade inlägg i trådar som intresserat mig gör att tråden markeras med blå dutt och flyttas högst upp i fliken "Bevakningar"

Notis för allt dränker den information som jag tidigare valt att få notiser om. Notiser är nu meningslöst brus.

Har försökt tre-fyra gånger att ändra i inställningar. Har inte fungerat hittills.

Hoppas det ordnar sig.

Mvh Findus
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det är 2019 nu. Så gott som alla skickar html-mail nu förtiden. Det är vi som är sena med detta.
Man behöver inte göra som alla andra. Tänk om dom hoppar av en bro.
 
  • Gilla
civilingenjören och 3 till
  • Laddar…
A
Precis. Html mejl är bara fulla med inlänkade bilder och annan skit tex tracking och virus. Nej tack :thumbdown:
 
  • Gilla
civilingenjören och 4 till
  • Laddar…
MultiMan
Varför skulle Byggahus skicka virusmail? Skojar ni eller surfar ni runt på en massa skumma sidor för att få ta del av Putins vackra kvinnor och "råkar" prenumerera på mail där?

HTML är givet 2019 om man inte är linuxnörd med nackskägg.

Edit: Och ny funktion på "Bevaka"-knappen, man tackar!
 
Redigerat:
  • Haha
vcx
  • Laddar…
MultiMan MultiManOriginal skrev:
HTML är givet 2019
HTML i mail kan vara bra i de situationer koden tillför något. I ett notifikationsmail av den typ som Bygga Hus skickar tillför dock HTML absolut ingenting. :thumbdown:

Meningslöst utnyttjande av teknik är lika meningslöst 2019 som det alltid har varit och alltid kommer att vara.
 
  • Gilla
Broken arrow och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.