2. 180 min

Hade sparat mycket på en lätt och smidig robot. Massa tid på att slippa springa runt bakom en brölande bensinklippare som spyr ut en massa elakheter i luften. Sparat på grannarnas irritation när dom vill mysa på uteplatsen. Grabben på 5 år hade fått ytterligare en häftig teknikpryl han kan prata om hela dagarna :) och inte minst sparat på mitt eget psyke när jag ser att redan 2 dagar efter jag klippt så är det dax igen för samma visa igen.
 
Svar: 180 min

Motivering: Om jag hade en egen robotgräsklippare skulle min hund förhoppningsvis sluta tro att alla robotgräsklippare är farliga bestar som vill äta upp honom och därmed förtjänar en ordentlig utskällning.
 
Rätt svar - 180 min

En gräsklippare som håller gräset i trim hela tiden. Stör ingen och ser till att gräset är lagom långt - vilken härlig syn när man kommer hem från jobbet!
 
Svar: 180

Äntligen något som verkligen underlättar vardagen.
Med ont om tid på dagarna faller gräsklippning långt ner på prioteringslistan. Resultatet är en gräsmatta som alltid är lite vildvuxen. I ett grannskap med pensionärer som har all tid i världen att putsa på trädgården sticker min trädgård ut. Hade varit himla kul att kunna visa en välklippt gräsmatta för en gångs skull.
 
Svar: 180 min

När man närmar sig 70 börjar det bli lite jobbigt att klippa gräset.
 
Svar: 180 min

Hmm, den där uppväxta ängen skulle man kunna göra om till gräsmatta... Sagt och gjort, nu står man med två separata gräsytor som tar 2-3 dagar att klippa pga att man behöver ladda batterierna till elgräsklipparen då man inte hinner med att klippa allt på en laddning. Med en robotgräsklippare på ena ytan skulle det kanske gå att komma ner till en klipptid på 1 dag, tjoho!!
 
Svar. 180min

Nybyggthus och nysådd gräsmatta på strax över 1000kvm . En robotklippare skulle frigöra mycket tid till alla projekt som står på tur.
 
Hei Byggahus.se

Korrekt svar är 180 min. Mycket Imponerende kapasitet!

I våras sådde vi i nytt gräs på en del av tomten som tidigare var oplanterat. Nu har vi entlighen en fin fotbollsplan til våran lille Theo på två år. Tyvärr har jag som gräspollkenalergiker unnveket aktiviteter som gräsklippning. Denna robotgräsklipparen skulle därför varit perfekt!

Jag vill også benytte annledningen till att tacka för en veldig fin site! Som nyinnflyttet normann har jag fått mange gode råd och tips från både forum och artikkler skrevet. Önskar er alla en riktig fin sommar:)

med vänlig hilsen
Frode
 
180 min

Låt kampen mot maskrosor och mossa vara över
En robotgräsklippare från Lyfco är precis vad vi behöver!
 
180 min

Att alltid kunna hålla gräset kort och minimalt med löst gräs kommer hålla min gräsallergi i schack.
 
Svar: 180 min

Min robotgräsklippare "dog" när lilla dottern testade vad som händer om man lägger en låg stekpanna av gjutjärn framför den. Det blev inget bra. Inget bra alls.
 
hjälp, såå trött på maskrosor och ojämn gräsmatta
 
och med hela 180 min klipptid passar den perfekt
 
2. 180 min

Som nybliven ägare till ett hus i behov av renovering så går just nu alla pengar min fru och jag tjänar ner i det svarta renoveringshålet. Vår 1100 kvm gräsmatta blir lidande då vi just nu inte har råd att köpa en vettig gräsklippare, En en robotgräsklippare hade varit ett välkommet tillskott i familjen!
 
Svaret är nr 2.

Motivering: kombination 1100 kvm backig gräsmatta och att att jag har Morbus Bechterew och hustrun Fibromyalgi gör att gräsklippning är en jätteutmaning. En robotklippare hade gjort livet såååå mycket bättre och verkligen lyft livskvalitén för oss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.