Har sökt utan resultat på forum och övriga nätet, men hittar ingenting. Kan någon lägga upp en bild på hur ni gjuter slitsbotten med skvallerrör?
 
är det schakt du menar? är det dold koppling som är orsaken?
Bästa brukar vara prefab skåp eller schaktbotten, där är allt klart för "dold koppling" och skvallerrör.
Kolla typ LK och övriga lev för kopplingsskåp och dyl.
Gjuta och lägga duk är extremt svårt att få tätt samt fall mot skvallerrör, är dömt att misslyckas om du inte känner att du kan slösa med din fritid.
lk-schaktbotten-1.jpg
 
Finns nog inga bilder, men principen är att du gjuter med färdigt resultat som en tratt, med röret i botten, som sen leder ut genom vägg. Enkelt förklarat.
Resultatet är ju att vattnet ska ta sig till och ut genom röret.
 
Frågan var om det är schakt, dvs en kanal i en vägg där installationer (vattenrör, värmerör) går?
och andra frågan har du kopplingar i schaktet som är anledningen till varför du vill ha skvallerrör (läckageindikering)?

på bilden i mitt förra inlägg har du en rörinstallation som har en låda som tar upp läckage och leder ut det till en indikationsplats ( skvallerröret) så¨man ser att man har ett läckage. ofta har man en lucka till dessa kopplingarna så man kan åtgärda felet, man bygger inte igen hela schaktet så man inte kommer åt kopplingarna.
Finns mer info om detta i skriften och branchstandarden säkert vatten.
 
Det jag menar är utförligt hur man gjuter klacken runt rören med fall till skvallerröret, och det är självklart bakom en inspektionslucka i en ”trumma” jag menar. Sen penslar man väl på något på klacken? Är den infon jag behöver tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.