Hejsan.

Någon som har erfarenhet av någon av dessa. Har en rätt plan tomt med ca 400 kvm gräs. Undrar om någon kan betygssätta någon av dessa eller båda modellerna.
 
Någon?
 
Jag hade undvikit att köpa någon gräsklippare från Biltema.
Även om den fungerar perfekt, kommer du att efter några år upptäcka att det inte finns en enda reservdel till den, för då har Biltema slutat sälja den modellen.
Köper du en av känt märke kan du efter 10 år och ibland mycket senare få tag i reservdelar.
 
Ge folk chansen att svara. Alla kunniga hänger inte på siten tjugofyra-sju.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
Även om den fungerar perfekt, kommer du att efter några år upptäcka att det inte finns en enda reservdel till den, för då har Biltema slutat sälja den modellen.
I bland kan det nästan vara tvärtom - Biltema bygger inga egna saker, så om man bara lyckas hitta modellen dom har OEM'at så kan det finnas hur mycket billiga reservdelar som helst på t ex Ebay.
Men det är så klart en chansning...
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Ja den gamla modellen som Biltema sålde, var 2st kollegor som köpte dem för några år sen, och drev med som köpte en Hva för 22’ och Biltemas gjorde samma jobb för 3-5’, vart ganska tyst efter 1månad! En rymde och hittades igen långt bort på gatan! Låg och slirade i diket, rymmer tydligen vid strömbortfall! Men är knappast enda felet, svårt att hitta hem, det mesta funkade inte, de lämnade tillbaka dem och fick pengarna tillbaka..

Oavsett storlek på tomt, köp ett riktigt märke! Biltema mfl, är svindyra klippare! Absolut dyrast på marknaden! Hva är den billigaste, för den bara funkar!
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
H Husqvarna220Ac skrev:
Ja den gamla modellen som Biltema sålde, var 2st kollegor som köpte dem för några år sen, och drev med som köpte en Hva för 22’ och Biltemas gjorde samma jobb för 3-5’, vart ganska tyst efter 1månad! En rymde och hittades igen långt bort på gatan! Låg och slirade i diket, rymmer tydligen vid strömbortfall! Men är knappast enda felet, svårt att hitta hem, det mesta funkade inte, de lämnade tillbaka dem och fick pengarna tillbaka..

Oavsett storlek på tomt, köp ett riktigt märke! Biltema mfl, är svindyra klippare! Absolut dyrast på marknaden! Hva är den billigaste, för den bara funkar!
Ingen robot jag söker. Hva robot e bäst. Jag söker handjagare
 
Jag köpte en Biltema klippare för ett par år sedan för att sno delar till en Honda klippare, passade perfekt då motorn på den var en Honda klon. Vad gäller resten av klipparen så var det tunn pressad plåt utan rätt form för mulching. Kan inte tänka mig den gå många tummar utan trassel. Men de modellerna du frågar om är nya så vet ej. Tror inte heller du får något svar från nån då de som köper biltema klippare antagligen inte är tillräckligt intresserade för att hänga på ett trädgårdsredskaps forum :) Jag hade köpt en fin begagnad klippo eller en Stiga pro (Alu chassi eller rostfritt stål) för de pengarna och sedan klippt med stolthet över en klippare som kan gå i arv.
 
  • Gilla
Rindalv
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.