Redaktionen Redaktionen skrev:
Letar du av någon anledning efter en extremt dyr adress? Kolla in den här listan.

Du kan läsa artikeln här: Här är det dyrast att köpa bostad
Kan vi inte få se en lista över de billigaste adresserna, och de billigaste priserna per län också.
Det kanske passa de flesta av oss bättre :geek:

För övrigt bodde mormor och morfar på Bondegatan i Sthlm. Varför är inte Södermalm med bland de dyra?
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
För övrigt bodde mormor och morfar på Bondegatan i Sthlm. Varför är inte Södermalm med bland de dyra?
På Söder bor "Packet" enligt de på Östermalm. Hippster tjänar inte lika mycket som advokater.
 
Isakare Isakare skrev:
På Söder bor "Packet" enligt de på Östermalm. Hippster tjänar inte lika mycket som advokater.
Aj då, det visste jag inte.
Morfar hade ett eget tryckeri, civiltryckeri som det kallades då.
Och mormor hade en egen affär, barnekipering. Så varje jul fick barnbarnen ett mjukt paket, och ett hårt paket med leksaker :love:
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Varför är inte Södermalm med bland de dyra?
Knivsöder, där vill ingen med pengar bo.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Aj då, det visste jag inte.
Morfar hade ett eget tryckeri, civiltryckeri som det kallades då.
Och mormor hade en egen affär, barnekipering. Så varje jul fick barnbarnen ett mjukt paket, och ett hårt paket med leksaker :love:
Bodde också söder som liten, 60 talet, Swedenborgsgatan vid Mariatorget, Farsan körde lastbil, morsan vaktade mig o syrran (hemmafru). Vi bodde på rivningskontrakt, konstigt nog står huset kvar fortfarande.
 
BirgitS
Isakare Isakare skrev:
På Söder bor "Packet" enligt de på Östermalm. Hippster tjänar inte lika mycket som advokater.
Stefan N Stefan N skrev:
Knivsöder, där vill ingen med pengar bo.
Nåja, så mycket billigare är inte Södermalm än Östermalm. Nu var det nog ett par år sen jag såg någon statistik över det men då låg väl priserna på Norr- och Södermalm ung. 10 % under priserna på Östermalm, och sen Kungsholmen några procentenheter ytterligare under.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Nåja, så mycket billigare är inte Södermalm än Östermalm. Nu var det nog ett par år sen jag såg någon statistik över det men då låg väl priserna på Norr- och Södermalm ung. 10 % under priserna på Östermalm, och sen Kungsholmen några procentenheter ytterligare under.
Jo, men 10% är 1,5 miljoner, typ lika mycket som en schyst villa i Nybro kostar.
(Nybro är bara ett påhittat exempel, jag har inte en aning om var Nybro ligger eller vad en villa kostar där) ;)
 
BirgitS
Isakare Isakare skrev:
Jo, men 10% är 1,5 miljoner, typ lika mycket som en schyst villa i Nybro kostar.
(Nybro är bara ett påhittat exempel, jag har inte en aning om var Nybro ligger eller vad en villa kostar där) ;)
Jovisst, men även med 10 % under Östermalmspriserna så är det fortfarande väldigt dyrt på Södermalm och orsaken är att väldigt många med gott om pengar vill bo där också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.