Påsarna gör att du slipper en separat ventilation så som det är på HQ varianten. Hade en sån uppsamlare till en HQ traktor förrut och det var en plåga att använda. Dels så gjorde röret att klippdäcket inte längre klippte jämnt pga att infästningen tryckte ner den sidan, dels var passformen av plasten dålig så allt hängde helt rassligt o dant men framförallt så blev det hela tiden stopp i uppsamlingsröret. Gav upp det väldigt snabbt. Gillar annars uppsamling av gräsklipp, blir mycket snyggare klippt och så slipper man dra in så mycket gräsklippni huset.
 
Okej jag förstår. Men mest troligt passar inte Husqvarnas till Cub Cadet då utan det är MTD's man måste köra med ?
 
Antagligen passar det inte nej, de har olika sorts klippdäck.
 
j.f.s
P Pappanille skrev:
Påsarna gör att du slipper en separat ventilation så som det är på HQ varianten. Hade en sån uppsamlare till en HQ traktor förrut och det var en plåga att använda. Dels så gjorde röret att klippdäcket inte längre klippte jämnt pga att infästningen tryckte ner den sidan, dels var passformen av plasten dålig så allt hängde helt rassligt o dant men framförallt så blev det hela tiden stopp i uppsamlingsröret. Gav upp det väldigt snabbt. Gillar annars uppsamling av gräsklipp, blir mycket snyggare klippt och så slipper man dra in så mycket gräsklippni huset.
Exakt så! Har en Jonsered men det är exakt samma (samma artikelnummer) som till Husqvarna. Det blir stopp för jämnan så fort det blandas in lite småkvistar och löv. Och som du säger, klippdäcket trycks ner på sidan med utkastet så gräsmattan blir randig.
Nja, för min del blir det mulchingtillbehöret och mulchknivar i sommar tror jag.
 
Varför vill du inte ha påsar?
Med påsar blir det lättare att flytta gräsklippet. Det blir tillräckligt tungt i alla fall. Påsarna tar ingen plats när man förvarar dom efter säsongen.
Har bara erfarenhet av påsar, men det har fungerat bra. Det har blivit få stopp i röret och då på grund av att jag stannat knivarna för tidigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.