Hej

Funderar på att lägga nytt golv i köket. Men vill inte lyfta ut bänkarna. De står på fötter (se bilden). Kan man göra en smart lösning typ lyfta bänk lite och lägga bit för bit. Tips emottages tacksamt. Köksbänkens fötter på ett befintligt golv, möjlig diskussion om att lägga nytt golv runt dem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du kan lägga golv till fötterna. Allt täcks av sockel ändå.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
tttomten TomasJor skrev:
Du kan lägga golv till fötterna. Allt täcks av sockel ändå.
Jag hade tänkt mig att lägga golv vägg till vägg.
 
  • Gilla
Olivia0001
  • Laddar…
B banjoatte skrev:
Jag hade tänkt mig att lägga golv vägg till vägg.
Det verkar helt onödigt. Och golvet mår bättre utan tunga köksmöbler på.
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Vad för slags golv hade du tänkt? "Klickgolv"? Det blir nog svårt att få det till ända fram till väggen utan att flytta på skåpen eller åtminstone ta bort fötterna. Brukar behövas lite vinkel för att lägga bitarna på plats. Möjligen kan du ta bort de fötter som är precis där varje bit ska ligga och sedan sätta dit den igen innan nästa golvbit läggs? Svårt att få till en rak första rad också där inne under skåpen dessutom. Är det någon särskild anledning till att du vill ha golv hela vägen in? Som @TomasJor påpekar så täcks det ju ändå av sockel om du lägger fram till fötterna.
 
Lägg ett vinylgolv ovanpå det gamla och fram till strax under sockeln på köksbänkarna.
Vinylgolven är ju rätt tunna och du kan lägga det på befintligt golv utan golvfoam med så bygger det inte alls mycket. :)
Men det beror ju på hur mycket tid och jobb du vill lägga. Själv gräver jag mig ner så djupt jag kan när jag gör något vilket slutar med riktning av bjälklag och allt möjligt.. Så jag är väl fel person att säga att du ska lägga ett golv uppepå det gamla.. :p
Men det är nog rätt smidigt om du har tidsbrist. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.