Jag håller på att gräva ur en jordfylld grund och har fram till idag mest hittat små skelett från djur, porslin och glas. Men nu blev jag lite fundersam, vad är det här?
Rostig, cirkelformad metallstruktur med två utskjutande delar liknande tänder, funnen vid grävning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rostigt föremål med två tandliknande utväxter i en jordig grund, omgivet av småsten och grus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tycker det är misstänkt likt två tänder, en på var sida. Det låg tegel och lite järn bredvid, vilket kanske förklarar angrepp och färg. Är det någon som är kunnig och kan identifiera eller behöver jag ringa polisen på måndag?
Tacksam för hjälp!
 
Hur stor är den?
 
Måttband bredvid en rostig gammal metallring i marken för storleksjämförelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hästsko? Modell Pony.
 
  • Gilla
HLen
  • Laddar…
Liten ponny. Jag kanske ska krafsa lite och se vad som händer.
 
Se om du inte kan se jesusbarnet eller jungfru Maria i det där också och lämna in till närmsta kyrka (de har kanske öppet idag), för man måste nog vara ganska stark i tron för att få det där till att vara annat än skrot med lite grus på.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Se om du inte kan se jesusbarnet eller jungfru Maria i det där också och lämna in till närmsta kyrka (de har kanske öppet idag), för man måste nog vara ganska stark i tron för att få det där till att vara annat än skrot med lite grus på.

Du har helt rätt i att jag gick igång i onödan och såg framför mig hur huset skulle spärras av och jag skulle få leva med jordgolv. Jag vill särskilt tacka dig för ett trevligt svar.
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.