Hej!
Bara en intressant fråga:
När ni spacklar övergången mellan 2 gipsskivor, hur många lager / gånger behöver ni dra?

Jag spacklade 2 lager och målade och inser att jag skulle behöva dra ett lager till då skarven syns.

Klarar proffsen att dra 2 lager och det blir bra?
 
Tre gånger minst. Fyra om det är släpljus. Närmast bredspackling av hela ytan.
Mvh Findus
 
Rickard.
2 varv brukar räcka och räcker 99% av gångerna för mig (väldigt amatör). Dom gångerna jag måste gått 3 varv är det pga dålig känsla med skruvdragaren.

Men jag skulle aldrig våga måla direkt på för så bra är jag helt enkelt inte utan då limmar jag upp en microlit/målarfilt först.

Skulle jag måla direkt skulle inte 10 varv hjälpa :)
 
Spacklade fyra olika övergångar . En av dem blev bra med två lager, övriga har sjunkit ihop (har lagt väv i skarvarna såklart).
Sen är detta ett källare som skarvarna sitter så visst jag skulle kunna skita i att spackla igen. Tyvärr kommer jag störa mig på det så det blir att lägga fler lager
 
Har man tid minst 3gånger.
 
hur många ggr man behöver spackla beror mest på hur duktig man är och hur känslan är för hur det blir sen. har man gjort det tre miljarder ggr så är jag övertygad om att man kan klara det på två vändor medans en amatör som står och kladdar kanske behöver fler vändor på sig.Finns ju dom som spacklar och sen står och slipar bort allt också och bara börjar om hela tiden......
 
Som proffs gör man saker för att spara tid som amatörer hoppar över för att de inte har tid. Inget konstigt. Amatören är nöjd om det duger men förväntar sig mer (med all rätt) av ett proffs. Därför måste proffs ha inarbetade system som garanterar bra resultat till minsta möjliga kostnad.
Mvh Findus
 
  • Gilla
K3vlar och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.