Till det där ska det inte behövas vare sig gummimatta eller andra än STD fötter
 
Om din maskin vibrerar på ett betonggolv med klinkers i våg är det något fel på maskinen, är mycket fylld eller tvätt som inte fördelar sig. Håller med om tidigare notering att det ska den klara det med standardförtter och ingen gummimatta.
 
Mitt inlägg om andra ställbara fötter beror på att TS har större nivåskillnad mellan främre & bakre fötter än dom 1,2cm som originalfötterna medger.


Att lägga något vibrationsdämpande material mellan golvet och fötterna/maskinen kan medför att maskinen vibrerar mer pga att hela maskinen då kan ”svaja” kontra golvet.
Det är bättre med längre ställbara fötter än att lägga något mellan golvet och fötterna om man vill ha upp maskinen någon cm längre än vad originalfötterna medger.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
En full maskin enligt klipp. Rör sig knappt, syns inte ens på videon. Väldigt små vibrationer i bänkskivan som syns på barnens underlägg för blöjbyten som fladdrar lite. Är ju ingen vitvaruexpert men ytterst små vibrationer vid centrifugering på 1400 varv/min är kanske oundvikligt.
 
  • Gilla
mmattsson
  • Laddar…
Ja det vibrerar alltid
 
:Dja är det detta som du reagerat på så är det helt normalt för en vanlig "hemtvättmaskin" (y)
Då har du inte sett de äldre maskinerna utan elektronik för avkänning av obalans.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
:Dja är det detta som du reagerat på så är det helt normalt för en vanlig "hemtvättmaskin" (y)
Då har du inte sett de äldre maskinerna utan elektronik för avkänning av obalans.
haha det var lite värre innan jag gav mig på att justera lite :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.