Hej!
Jag har hittat en rostfri vattenbehållare 1,4*2,2m som jag tänkte bygga ihop med altanen för att sedan använda som "badtunna". Den är idag 1,24m djup, vilket jag insett blir för djupt för att kunna se ut, samt att uppvärmningstiden blir onödigt lång. Tacksam om någon med badtunne/spabadserfarenhet kunde lämna synpunkter på djupet!
//Oskar
 
Jag tror inte djupet är så stort.... Man vill ju gärna ha ner axlarna under vattenytan...

Hade jag varit du hade jag byggt bänkar i rostfri plåt, som "tar bort" en del av volymen, just för uppvärmningen... Titta på hur vedpool gjort deras bänkar inbyggda... Sen kan man ju borra hål utifrån och fylla utrymmet med fogskum ed....
 
O Oskar Ek skrev:
Hej!
Jag har hittat en rostfri vattenbehållare 1,4*2,2m som jag tänkte bygga ihop med altanen för att sedan använda som "badtunna". Den är idag 1,24m djup, vilket jag insett blir för djupt för att kunna se ut, samt att uppvärmningstiden blir onödigt lång. Tacksam om någon med badtunne/spabadserfarenhet kunde lämna synpunkter på djupet!
//Oskar
Vi har ett rostfritt bad, sitsen är 40cm och höjd från sits till överkant är 68cm.
Totalt djup på karet är 108cm och vi har 100cm vatten i, det är lagom.
Om jag förstår dig rätt så har du ett bad utan sits?
Då är givetvis karet alldeles för djups att sitta i.
Har du inga bilder?
 
Tack för svaren.
Här kommer några bilder. Utsikt från en byggplats med en halvfärdig betongkonstruktion, virke på en terrass, och en pool i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Betongkonstruktion vid trädäck med rostiga metallband och gräs i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.