Undrar vilket av husen som står kvar om 150 år...
 
  • Gilla
jenhul och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker det ser för jävligt ut, för att rädda situationen måste huvudbyggnaden rivas o byggas i någorlunda samma stil.
Och då får ju arkitekterna en chans till, att göra rätt!
 
  • Gilla
Heij83
  • Laddar…
Har lite svårt att se på vilket sätt den lådan har inspirerats "av gamla sjöbodars former." Och aluminium och lärkträ, vad har det med det "omgivande västkustlandskapet" att göra? Här finns väl ingen aluminiumhistoria, möjligen trä men knappast lärkträ!?

Njae, lite fräck byggnad, men på HELT fel plats.
 
  • Gilla
jenhul och 8 till
  • Laddar…
Tycker inte att utseendet blev särskilt bra i den miljön. På första bilden satte jag nästan i halsen för där såg det just ut som en dåligt matchad utbyggnad av det vita huset.

Huset helt fristående har väl viss charm men nu passade det inte alls in i omgivningarna.
Förstod inte resonemanget om att efterlikna gamla sjöbodar. Det är ju den lilla röda stugan intill som möjligtvis kan påminna om gamla sjöbodar så jag hade hellre sett att man byggde en till stuga i samma stuk som den röda alternativ gjorde en utbyggnad av den röda.

Men visst var nedsänkningen en bra tanke och väldigt god gest mot grannarna i dessa tider där många mest tänker på sig själv
 
  • Gilla
big mike och 1 till
  • Laddar…
Visst är det helt olika stil på byggnaderna, men.... applåder för hänsynstagandet!! Det behöver vi mycker mer av i vård samhälle! :)
 
  • Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Hahahahahahaha, fyfaen vad fult!
Hade de bara raka linjaler och 90gradersvinklar på arkitektskolan?
 
  • Gilla
big mike och 2 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Hahahahahahaha, fyfaen vad fult!
Hade de bara raka linjaler och 90gradersvinklar på arkitektskolan?
Att linjalerna var raka låter inte otroligt
 
  • Gilla
  • Haha
RoAd och 19 till
  • Laddar…
Ursakta, men som invandrad Holländare undrar jag bara: byggs det inte redan tillräckligt med fulla tråkiga lådor i Sverige?

Många s.k. arkitekter verkar ha Sovjetarkitektur som förebild och en allergi mot allt som inte följer deras 90-graders doktrin. Sorgligt!
 
  • Gilla
a.o.f och 14 till
  • Laddar…
R Robert Kooijman skrev:
Ursakta, men som invandrad Holländare undrar jag bara: byggs det inte redan tillräckligt med fulla tråkiga lådor i Sverige?

Många s.k. arkitekter verkar ha Sovjetarkitektur som förebild och en allergi mot allt som inte följer deras 90-graders doktrin. Sorgligt!
Jo, det ser ju otroligt fult ut för övrigt...!! :(
 
  • Gilla
ichigo
  • Laddar…
Utmärkt arkitektur och väl genomfört projekt.
 
  • Gilla
MetteKson och 4 till
  • Laddar…
Får vibbar av ett tomt klassrum/kontor... Mysigt! :confused:
 
  • Gilla
HasvaH
  • Laddar…
Var det här något slags reklam för arkitektfirman?
 
Först 80cm nersänkt i marken.. sedan 80 cm högre takhöjd än vad som behövs... och sedan platt tak.

Rätt typiskt arkitekter att göra något som ska vara bra, sedan göra något helt annat som gör de första helt meingslöst
 
  • Gilla
big mike och 2 till
  • Laddar…
A
Lite lustiga ordval egentligen... Platsgjuten platta återkommer på flera ställen i texten. Man undrar ju om arkitekterna inte inser att dom flesta betongplattor för hus är platsgjutna :worried:
 
  • Gilla
  • Haha
yonna och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.