B
Jag är ute efter en bensindriven grästrimmer. Och de märkena jag väljer mellan är Stihl och Husqvarna.

Jag vill ha rak rigg och utbytbart verktyg för att kunna montera kantskärare.

Husqvarnas instegsvariant 122 LK är betydligt billigare än Stihls instegsvariant som nästan ligger på det dubbla priset.

Trimmern ska användas i en vanlig villaträdgård för grästrimning och kantskärning.

Borde jag lägga någon tusenlapp extra på en Stihl eller gör en 122 LK jobbet?
 
Alltså batteridriven är grymt mycket smidigare för en villatomt. Tycker det är nästintill idiotisk att köpa bensintrimmer över huvud taget.

Bensin kan vara relevant på större röjsågar, fast helst inte.
 
B
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Alltså batteridriven är grymt mycket smidigare för en villatomt. Tycker det är nästintill idiotisk att köpa bensintrimmer över huvud taget.

Bensin kan vara relevant på större röjsågar, fast helst inte.
Jag har inte hittat någon batteridriven trimmer med möjlighet att montera kantskärare. Skicka gärna om du vet någon.
 
B
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Ja det minskar ju urvalet en hel del. Är det typ denna variant på kantskärare du ska ha att bara vinkla huvudet?
[länk]
Nej inte en kanttrimmer. En kantskärare. Se bild.
 
  • Närbild av en kantskärare med orange och silverfärgade komponenter, svart blad och vitt hjul.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
Jag har alltså 1000 kvm hörntomt med en hel del rabatter där kanterna behöver skäras till inför säsong. Som underhåll är kanttrimning adekvat men inte för att få raka kanter och linjer.
 
Där har vi en pryl jag inte visste att jag behövde!
 
  • Gilla
KjellTimell och 2 till
  • Laddar…
B
13th Marine 13th Marine skrev:
Där har vi en pryl jag inte visste att jag behövde!
Haha. Glad att jag kunde hjälpa till :D
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.