J joksi skrev:
Du menar den inramande brädan längst ut? Om jag ibte förstått det fel, så handlar detta om en smaksak högst och inget dom de facto är standard eller är underförstått?
Så kan det vara men du vill själv inte ha en ram runt?
Så som dem gjort känns tyvärr väldigt "tattigt".

Edit: regelvirket, vad är det för dimensioner? Ser klent ut men kan vara förvirrande att se på bild?
 
Redigerat:
P Pappa1986 skrev:
Så kan det vara men du vill själv inte ha en ram runt?
Så som dem gjort känns tyvärr väldigt "tattigt".

Edit: regelvirket, vad är det för dimensioner? Ser klent ut men kan vara förvirrande att se på bild?
Vet tyvärr inte vilka dimensioner det är.

Inget jag tänkt på, nu i efterhand så gör det mig nog varken till eller från om det är en ram eller inte. Det är ju redan en typ av ram iom de avslutar med en bräda där med, men inte på det sätt som din bild ser ut.

Jag är väl mest ute att höra vad man kan kräva eller förvänta sig, förutsatt att man inte begärt det uttryckligen. Tänk badrumsrenovrring, bakom ska det finnas tätskikt men det behöver man inte be om eller kravstålla, det är bara så det ska byggas.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
J joksi skrev:
Vet tyvärr inte vilka dimensioner det är.

Inget jag tänkt på, nu i efterhand så gör det mig nog varken till eller från om det är en ram eller inte. Det är ju redan en typ av ram iom de avslutar med en bräda där med, men inte på det sätt som din bild ser ut.

Jag är väl mest ute att höra vad man kan kräva eller förvänta sig, förutsatt att man inte begärt det uttryckligen. Tänk badrumsrenovrring, bakom ska det finnas tätskikt men det behöver man inte be om eller kravstålla, det är bara så det ska byggas.
Nej, ramen runt är ju något man får komma överens om isf, samma som om du vill ha gerade plattor eller ytterhörnslist i ett badrum.
 
  • Gilla
joksi
  • Laddar…
Nu har jag samlat ihop alla era åsikter och snackat med företaget. De kommer komma ut så jag kan visa de jag är missnöjd över...

Vad som dock är värre, kommer hem från arbetet och ser att en massa brädor har spruckit idag av sig själva, både smått och stort, både i ändarna men även mitt på brädorna. Va fan?
 
  • Trädäck med flera spruckna brädor i olika storlekar, några sprickor i mitten av brädorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad har ni kommit överens om vad för kvalite på trall som skulle användas?
 
T twoody skrev:
Vad har ni kommit överens om vad för kvalite på trall som skulle användas?
Jag har faktiskt inte frågat och inte de heller. Jo, de frågade om jag ville ha tryckimpregnerat eller ibte, samt om de ska va ljust/mörkbrunt eller rillat eller inte. Vi svarade vanliga ljusa, släta brädor...

Men hallå, brädorna ska väl inte spricka upp av sig själva utan att golvet ens har används (även om de används...)?
 
optimum
J joksi skrev:
Jag har faktiskt inte frågat och inte de heller. Jo, de frågade om jag ville ha tryckimpregnerat eller ibte, samt om de ska va ljust/mörkbrunt eller rillat eller inte. Vi svarade vanliga ljusa, släta brädor...

Men hallå, brädorna ska väl inte spricka upp av sig själva utan att golvet ens har används (även om de används...)?
Nej de ska inte spricka.

Var har de köpt virket?
Står det något på klisterlapparna de inte ens orkat pilla bort.
Gissningsvis på något lågprisalternativ.
 
optimum optimum skrev:
Nej de ska inte spricka.

Var har de köpt virket?
Står det något på klisterlapparna de inte ens orkat pilla bort.
Gissningsvis på något lågprisalternativ.
Verkar bara stå ett art nr... Ska fråga dem. Materialet gick på 7500kr iaf
 
Ser ut ungefär som ett av mina altandäck jag byggt själv men jag är ingen snickare.

Hur nöjd jag varit beror nog på vad det kostade. Å andra sidan är det inget parkettgolv som någon skrev. Se till att få spruckna brädor utbytta bara.
 
  • Gilla
joksi
  • Laddar…
Hur mycket ska du betala för detta?
 
Min snickare filtrerade bort mängder med dålig trall. Det kom med pall från Beijer. Kan säga att det var riktig skittrall så att man får bättre för man betalar mer är snicksnack tyvärr. Även det som vi tyckte var ok när det sattes har i efter hand spruckit och mycket blivit väldigt fult.
 
  • Gilla
joksi
  • Laddar…
Det verkar som att det köpts på Bauhaus. Bauhaus själva säger att partierna kan variera i kvalitet, och att man som kund är välkommen att byta ut de plankor man ibte tycker håller måttet.

Nu har jag iaf lite mer kött på benen mot hantverkarna.

Jag har betalat 5000 med ROT för arbetet, och den offerten tillhörde de billigae alternativen ja, men skillnaden var inte jättestor. Det handlade mer om att valet föll på den som hade tid snart.
 
Glöm inte att påpeka att man ska ha två skruvar på varje regel, alternativt en bra förklaring till att inte ha det!
 
  • Gilla
Keld och 1 till
  • Laddar…
J joksi skrev:
Det verkar som att det köpts på Bauhaus. Bauhaus själva säger att partierna kan variera i kvalitet, och att man som kund är välkommen att byta ut de plankor man ibte tycker håller måttet.

Nu har jag iaf lite mer kött på benen mot hantverkarna.

Jag har betalat 5000 med ROT för arbetet, och den offerten tillhörde de billigae alternativen ja, men skillnaden var inte jättestor. Det handlade mer om att valet föll på den som hade tid snart.

Isf tycker jag du ska vara mer än nöjd,
 
  • Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
Väldigt billigt. Men skruv ska det vara ändå. Och det är lite skumt skarvat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.