Hej! Svar: Vitvaror

Motivering: Hela huset + alla terasser och balkonger behövs tvättas av med en högtryckstvätt. Då blir det trevligt igen att vistas utanför huset här hemma, och roligare när man har gäster på besök. Men jag har ingen högtryckstvätt. Har funderat på att anlita någon som tvättar av huset med mera, men om jag vinner denna UNDERBARA högtryckstvätt så löser det alla mina problem - jag har då en högtryckstvätt och jag kan då göra mitt hus samt uteplatser rena och fina! Det vore så hääääärligt med rent hus när jag nästa helg får besök av mormor som är i 100-årsåldern och det vore härligt att visa upp huset för henne från sin bästa sida. :)
 
Svaret är 3, vitvaror.

Utöver att vi faktiskt behöver en högtryckstvätt till alla plattor runt huset så hade det varit kul att utmana maken på vattenkrig i sommar med den! Om jag vinner så är det väl bara jag som får använda den, och han får skydda sig bäst han kan? :p
 
3. Vitvaror

Har man som vi inte hunnit skaffa några andra maskiner till huset tänker jag att en högtryckstvätt är det ultimata allround-verktyget man kan ha:

Rengöra plattor - check!
Tvätta bilen - check!
Stå på ett ställe och vattna hela gräsmattan - check!
Putsa fönster på ovanvåningen utan stege - check!
Lövblås på hösten - check?
Första delen till en water jet pack - solklar check!
 
Svar 3
Har gått och funderat på högtryckstvätt länge,
men har istället lånat.
Utöver det vanliga som bilen trallen sten läggningen så har jag mtb cykel som ständigt behöver saneras efter lerbaden.
Sen har vi också ett projekt att rensa berg så att all mossa och jord försvinner så att vi får fram fina bergshällar och det är några 100kvm berg. Så ja en högtryckstvätt skulle få gå på högtryck hos oss.
 
Hemmy vann med sina vitvaror.

Min sambo vann över släkten i julas för sitt tomteland, mossan under tomtarna hade hon tagit via ett takfönster ifrån vårat tak. Detta året ska mossan bort från taket och fasaden tvättas ren så en högtryckstvätt är välbehövt.
 
Hej
Svar nr 3 -Vitvaror

Den enkla montiveringen är: Jag har ingen högtryckstvätt och alla behöver en Kärcher högtryckstvätt vid sidan om sig i livet.:)
 
Svaret är nr 3: Vitvaror

Trall, tak och vägg, tvättas med denna Kärcher lätt som en plätt.
Högt tryck och smidig funktion gör rent min bastion,
upp till kamp mot smutsen, var bara försiktig med källarputsen.
 
3. Vitvaror

Hus- och trädgårdsfix är min största hobby såklart,
att få assisteras av KÄRCHER vore både praktiskt och smart.
Bilen ska glänsa och cyklar rengöras från lera,
här hemma ska det bli snyggt kan jag garantera.
Bort med mossa, ogräs och pollen,
högtryckstvätten ger mig bästa kontrollen.
Sätter genast finess på villalivet,
för när det gäller rengöring är KÄRCHER bästa alternativet!
 
Svar: 3. Vitvaror

Motivering: Efter ett par år boendes i huset med mestadels invändiga projekt kommenterade vår snart treåriga dotter med huvudet på skaft för någon vecka sedan att "Pappa vi har lika mycket mossa som i skogen". Ve och fasa tänkte jag, det är mycket mossa det! Gräsmattan har vi börjat få ordningen på men murar och stenpartier har blivit väl lummiga. Den gamla högtryckstvätten som måste vara från förra seklet visade sig läcka kraftigt och vill inte vara med längre. En ny högtryckstvätt skulle vara ytterst välkommet så att jag fortsatt kan leva upp till den superhjälte min dotter ser mig som och få bort all mossa! För vem vill ha lika mycket mossa som i skogen? :crysmile:
 
3. Vitvaror
Har haft en högtryckstvätt tidigare, den dög inte till mycket men jag älskade den ändå. Det var en Kärcher k2, en k5 skulle vara ultimat med högre tryck och ser ut att vara mer gedigen kvalitét än den förra.
 
Svar:
Vitvaror

Motivering:
En sommar med hus och bil sätter press på oss,
att solen ej bränner hud och vi då floss.

Men med en Kärcher högtryckstvätt ska det bli lätt.

Snabbt tvätta fasad, bil och trall,
och som grannen bli lika ball.

Då jag som person vill vara i farten,
och inte enbart vara inne och göra maten.

Ser jag fram emot en dag på stranden,
vilket jag hinner med en Kärcher i handen.

Jag förra sommaren höggravid var,
ett härligt minne jag nu har.

Jag mer än gärna en Kärcher vill vinna,
så jag i sommar mer än amma kan hinna.


Tack!
Evelina Svensson
 
Redigerat:
Tack för alla fina motiveringar! Efter mycket läsande har vi valt att utse Holmberg87 till veckans vinnare med sin motivering: "Högtryckstvätten vore verkligen på sin plats för att rengöra min uteplats av stenplattor. Så kanske man skulle våga visa upp den på byggahus.se också" Så nu vill vi se bilder, Holmberg! :D
 
  • Gilla
Frajjanspappa och 2 till
  • Laddar…
Yes!! Äntligen en vinst i dessa fina tävlingar. Väntar med spänning på att prova den och visa er
 
  • Gilla
Frajjanspappa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.