Köpte ny kyl och frys från Miele FN28262WS och K28202DWS, första leveransen hade både kyl och frys bucklor på dörrarna och kylen repor på sidan. Frysen startade men det kom aldrig någon kyla efter att ha varit igång ett dygn.
Fick 2 nya idag från elgiganten, frysen verkar inte gå ner till den temperatur jag ställt och kylen slutade kyla och jag fick starta om den för att den skulle hoppa igång igen (hörde även ett högfrekvent brummande innan den slutade kyla). Har fått uppfattningen att Miele ska vara kvalitet men nu är jag rätt orolig att även dessa är kassa och kommer göra mina matvaror obrukbara om jag inte sitter kattvakt...
Någon annan med liknande problem eller har jag dragit jokern?
 
A
Är du säker på att dessa exemplar var nya?
 
Nej men det förutsätter jag när man beställer online på elgiganten.
 
A
Då har jag en annan åsikt.
 
Är dom inte skyldiga att skriva ut om det är begagnade/refurbished som säljs isåfall?
 
A
Osäker på om de har implementerat sådana instruktioner.

Om du har fått dessa i original emballage så finns det en miele originaletikett klistrad på där modell, typ, serienummer tillverkningsland mm. står.
 
Japp originakkartong.
 
A
Stämmer serienumret på lappen med det inne i skåpet.
Och vad är det för tillverkningsland.
 
Mieles kyl/frysar är ju inte dom själva som tillverkar så där är jag tveksam till kvaliten, inte dåligt men heller inte den kvaliteten man tänker på när man tänker miele. Det dom är duktiga på är ju tvätt/tork/disk. Har haft mycket strul med Miele kyl också, handtag som lossnar osv. Sen har dom bra servicenivå så får ofta hjälp, det ska dom ha.
 
Tycker de ljudmässigt fungerar bra nu, var väl lite inkörnings, dock undrar jag över temperaturen, har ställt in kylen på 2 grader med circ. fläkt på men har 2 små termometrar högst och längst ned i kylen som visar mellan 3-5(nere) och 4.5-6.5 (uppe) grader circus, är detta normalt? tycker den borde hålla lite lägre kyla om man nu kan ställa tempen i ensteg 2-8 grader?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.