Jag vet inte om det är någon inställning jag lyckats komma åt eller vad det kan vara, men jag upplever att texten är ganska otydlig när jag sitter vid PCn och läser.
Tydligt runt exempelvis o:n och e:n.
Jag upplever inte det här när jag läser i mobilen eller på paddan, och från den aktuella datorn upplever jag det heller inte på andra hemsidor, dokument eller liknande, endast på byggahus.

Vad kan felet vara?
 
  • Skärmbild av ett inlägg i ett forum där texten verkar vara otydlig runt bokstäverna 'o' och 'e'.
  • Skärmdump av forumtråd med otydlig text kring ordet 'Badrum' och diskussionsämnen.
Du kanske har kommit åt att zooma sidan. Prova med "ctrl+0" så återställer du till originalstorlek.
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
Du kanske har kommit åt att zooma sidan. Prova med "ctrl+0" så återställer du till originalstorlek.
Det var min första tanke också, men det är inte det som ställer till det.
 
Är detta något nytt eller har det även varit så tidigare? Vad heter din webbläsare? Chrome,
Edge, Internet Explorer, Firefox eller Opera?
Vilket operativsystem använder du? Windows 10, Linux eller något annat?
 
Jag kan inte påminna mig riktigt om när det började. Men det har inte alltid varit så i alla fall.
Det är chrome på en Win 7-PC.
Kan återkomma imorgon efter jag kollat om det är likadant med IE.
 

Bästa svaret

Vi tror att det kan ha att göra med en inställning i vår css som heter anti-aliasing som kanske inte funkar i Windows 7. Vi ber om att få kolla i css:en och se om det är orsaken och då eventuellt utesluta denna regel för Windows 7-användare.
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Nu när jag provar på morgonen ser det helt normalt ut, oavsett Chrome eller IE.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.