O olofh skrev:
Inte för att vara den som är den... men ska du byta ut allt inom närmsta halvåret hade jag inte gjort så mkt mer än ställt en hink under för att ta det värsta. Jag menar, det har nog läckt ett bra tag och att nu läggs pengar / tid på en temporär lösning för ett par veckor tror jag varken gör till eller från
Ja, du har nog rätt. Jobbigt att man vet att det läcker bara, när det kommer ett skyfall...

En hink får tyvärr inte plats under röret, men det får väl gå ner i marken bara isf.

Det står lite vatten i ena hörnet av krypgrunden också, men det antar jag kommer sjunka undan så småningom.

Vi har en betongplatta ovanför krypgrunden, så jag tror inte det är någon akut risk för fuktproblem.
 
88-65 Renoveringsmannen skrev:
Ja, du har nog rätt. Jobbigt att man vet att det läcker bara, när det kommer ett skyfall...

En hink får tyvärr inte plats under röret, men det får väl gå ner i marken bara isf.

Det står lite vatten i ena hörnet av krypgrunden också, men det antar jag kommer sjunka undan så småningom.

Vi har en betongplatta ovanför krypgrunden, så jag tror inte det är någon akut risk för fuktproblem.
Låter ju i så fall som det är viktigare att fokusera på vattnet i hörnet. Är det rester från röret så det kommer försvinna när du byter rör så är det ju också övergående, inte optimalt men det löser sig. eller kommer det under/utifrån för i så fall är det ju viktigt att fixa det genom dränering. Även om du har krypgrund så hade jag i alla fall velat ha det torrt
 
O olofh skrev:
Låter ju i så fall som det är viktigare att fokusera på vattnet i hörnet. Är det rester från röret så det kommer försvinna när du byter rör så är det ju också övergående, inte optimalt men det löser sig. eller kommer det under/utifrån för i så fall är det ju viktigt att fixa det genom dränering. Även om du har krypgrund så hade jag i alla fall velat ha det torrt
Absolut. Det blir ju dålig lukt om inte annat, när vattnet står stilla där.

Lite svårt att säga, men jag är ganska säker på att vattenansamlingen är ett resultat av den läckande rörskarven. Kommer ju bli tydligt när röret är bytt.
 
Redigerat:
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.