Hej

Jag har en ny tvättmaskin som skramlar och knackar under centrifugeringen..

Maskinen sitter på en stativ som har redan stötdämpare. Efter att maskinen började röra på sig så adderade jag en till extern stötdämpare som sitter under den befintliga och la till lym under... Tyvärr

Lite fakta:
Maskinen står plant och vattenpass är nöjd.
Transportsboltar är bort.
Maskinen är kalibrerad (temp+delay end for 3 sec).
Gör ingen skillnad om jag kör full belastning 7 kg eller 3,5 kg.
Filter är ren och inga coins eller metal delar som hamnat i.
Den sitter lös, inga väggar runtomkring.

Det är faktiskt irriterande och vågar inte sätta igång den på kvällarna och inte heller på morgonen.

Slutsatsen att jag tar kontakt med Samsung så att dem hjälper till och anlita en expert och felsöka den.

Bifogar video på problemet. Hoppas om nån har nåt förslag eller idé.

Tack på förhand
Ehab
 
Du är HELT säker på att transportsäkringarna är borta? Just din modell kan jag inte men något som andra missar på tvättmaskiner är att det är både skruvar OCH runda stavar i plast som utgör transportsäkringsrna
 
Annars, har du provat att ställa den på golvet bara. Utan stativet alltså. Skakar den lika mycket då?
 
Hej

Tack för svaret. Transportskruvar är borta. Bifogar en bild så vet du vart dem sitter (Det är 4 st)
Det är täcklocken som saknas.. men tror det har inget med göra med knackande ljud, men kommer ordna dem.

Jag vill gärna ha maskinen på stativ, jag har en liten badrum. Men kan ge ett försök för att se om det är maskinen som krånglar eller pga obalance.

Hälsningar,
Ehab
 
  • Instruktionsbilder för att ta bort transportskruvar på en apparat med en skruvnyckel och hur man täcker över hålen efteråt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MultiMan
Man kan ju inte ha ett rörligt underlag, maskinerna är inte konstruerade för det. De har intern dämpning och ska stå på fast underlag. Det kan ju uppstå alla möjliga självsvängningar på ett rörligt underlag som maskinen inte kan kompensera.

Sätt maskinen direkt på golvet, justera in fötterna igen så att maskinen står rakt. Prova igen.
 
MultiMan
Den du länkar till har ingen dämpning och ska fungera om den är hel (inga trasiga svetsar och dylikt). Varför skriver du "Maskinen sitter på en stativ som har redan stötdämpare. Efter att maskinen började röra på sig så adderade jag en till extern stötdämpare som sitter under den befintliga och la till lym under... " i första inlägget? Har du köpt en annan variant?

Oavsett, prova som jag skrev direkt på golvet. Problem fortfarande? Reklamera maskinen!
 
  • Gilla
Ehab
  • Laddar…
Låter som det är lager som låter
 
Har en nästan likadan Samsung och även om jag är nöjd överlag så tyckte jag att den lät som fasiken i början och det var snarlikt ljud. Själv är bäste dräng såklart för ringa ut nån kan ju sluta i vad som helst om de inte anser att det är nå fel.
I vilket fall som helst så tog jag av locket bak och det som lät värst var nån kontakt i elhärvan på vänster sida nertill. Fick lägga den på annat sätt och lade dessutom lite skumgummi under den.
Överlag så är det ganska tunn plåt i dem, det blir mycket resonans och oljud dem som de verkar. Ett tag var jag inne på att klistra dämpande mattor på alla insidor men det har inte blivit av. Även bottenplåten är fasligt tunn och sitter inte med många skruv. mycket resonans där också.
Vår har gått i ett år nu och slamret är inte där längre dock.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.