Hej jag ska koppla in vattnet i mitt garage, och när jag byggde det förberedde jag med att dra en pem-slang från huset där den blivit inkopplad av rörmokare han satte även en koppling i garaget som jag nu ska gå vidare från.
Tanken är att sätta ett skåp över kopplingen för att dölja kopplingen och även montera in en vattenberedare i samma skåp. Men då slangen dels kommer upp snett och dels en bit ut från väggen blir det svårt att på något vettigt sätt göra den kopplingen med kopparrör. Finns det någon möjlighet att gå över till pex den lilla biten till vattenberedaren. Om det går vad för typ av koppling behövs för att ansluta mot kopplingen på bilden?

mvh
Jesper
 
  • Mässingskoppling och verktyg nära en pem-slang för vatteninstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H
En flexslang för dricksvatten är silikon i den kanske fram till en fördelare som går till VVB och kallvatten
 
Jag lyfter min egen gamla tråd då jag ej fått detta gjort ännu. Men jag gillar tanken med en pex-slang från pem-kopplingen på bilden till en fördelare. Men vad för koppling ska pexen ha för att passa mot pem-slangen(25mm), Och vilken typ av pex?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.