J Jarlsgård skrev:
Hur gick/har det gått såhär ett år senare? Är ni färdiga? :)
Absolut, flyttade in den 28: december förra året. Håller på för fullt med trädgården, förråd, trädäck och allt som hör till :)
 
M maximm skrev:
Absolut, flyttade in den 28: december förra året. Håller på för fullt med trädgården, förråd, trädäck och allt som hör till :)
Gött!

Vad valde ni att bygga med för block? Något som ni känner såhär i efterhand att ni kunnat planera annorlunda i planlösningen och till sist, har du några bilder? :D
 
J Jarlsgård skrev:
Gött!

Vad valde ni att bygga med för block? Något som ni känner såhär i efterhand att ni kunnat planera annorlunda i planlösningen och till sist, har du några bilder? :D
365mm H+H lättbetong. Gällande planlösningen är det mycket jag hade gjort annorlunda idag, inkluderat fönstersättningen. Om det sedan hade blivit bättre eller ställt till med andra problem vet jag ej. Hade gärna haft lite mer plats runt matbordet.

Hade planerat in AC från början. En Luft/Luft kanske.
Hade gjort klädkammaren 20 gånger större.

Fint med ljus, men blir snabbt skarp sol, samt hög värmeinstrålning. Det blir snabbt tröttsamt så jobbar mycket på att blända av solen inne och ute.
 
harry73
Känns att ni gör ett ordentligt jobb med trädgården och uppfarten, planerar du häck eller annat insynsskydd i trädgården?
(jag inkluderade området i min löprunda, så passerar ert hus ibland)
 
harry73 harry73 skrev:
Känns att ni gör ett ordentligt jobb med trädgården och uppfarten, planerar du häck eller annat insynsskydd i trädgården?
(jag inkluderade området i min löprunda, så passerar ert hus ibland)
Häcken är på plats sen förra helgen. Gräset planterades samtidigt och började komma upp igår.
Frun började på en plantering igår kväll mot grönytan.

Har en diger lista på sådant som behöver göras och byggas. Tyvärr är det mesta ganska dyrt.

  • Förråd
  • Carport
  • Cykelförråd
  • Trädgård framsida
  • Plattsättning framsida
  • Trädäck
  • Utvändigt solskydd
Så det blir att prioritera framåt. Just nu satsar jag på Trädäck och Cykelförråd först då de är mest kritiska för att dels kunna använda tomten i sommar och få hit cyklarna.
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.