Hej Allesammans,

Jag har ett nytt, lite annorlunda, projekt på gång som jag hoppas jag kan få svar på. Det är nämligen så att på tomten har vi ett båthus. Detta båthus vill jag skapa ett "provisoriskt golv" som under sommaren när båtarna är i vattnet kan användas för middagar, dansgolv etc.

Försökt att göra en lätt sketch så gott jag kan...

Det jag vill är att ha någon typ av ställning (reglar?) med golv ovanpå, som jag sitter cirka 1 meter över marken. Detta för att det finns ställningar till båt, dragmaskin etc som jag alltså vill ska vara under "golvet". Notera att marken är grus. Det måste vara stadigt så att det går att dansa och ha stökig middagar på.. Hur tycker Ni att jag ska göra? Vad för typ av golv? Vad kan det uppskattningsvis kosta? Mv

Skulle vara evigt tacksam för bra idéer.

Med vänliga hälsningar,
Richard
 
  • Handritad skiss av ett båthusgolv med reglar, båtplatser och dragmaskin, markerat för 8 och 15 meter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sök på hidden pool, finns golv som veckar upp sig åt sidan och blir typ vindskydd på sidan. Den principen kanske fungerar. Svårt att få en uppfattning hur det ser ut. Dörrar/öppningar mm man måste ta hänsyn till.
 
B larry78 skrev:
Sök på hidden pool, finns golv som veckar upp sig åt sidan och blir typ vindskydd på sidan. Den principen kanske fungerar. Svårt att få en uppfattning hur det ser ut. Dörrar/öppningar mm man måste ta hänsyn till.
Bra idé! Jag vet inte riktigt om det är hållbart ekonomiskt sätt. Kan ju lägga till att båthuset är likt en lada, dvs inga ordentliga väggar etc.

Huruvida öppningar och dörrar, så finns det bara en :). En dörr på "hängen" som man drar åt sidan.
 
Jag tänkte mest bärlina på varje sida och sen något liknande i självbärande plåt och plywood. Osäker på hur mycket det sviktar dock. Kanske går o manuellt lägga en lös bärlina i mitten med.
 
L LundRit skrev:
Hej Allesammans,

Jag har ett nytt, lite annorlunda, projekt på gång som jag hoppas jag kan få svar på. Det är nämligen så att på tomten har vi ett båthus. Detta båthus vill jag skapa ett "provisoriskt golv" som under sommaren när båtarna är i vattnet kan användas för middagar, dansgolv etc.

Försökt att göra en lätt sketch så gott jag kan...

Det jag vill är att ha någon typ av ställning (reglar?) med golv ovanpå, som jag sitter cirka 1 meter över marken. Detta för att det finns ställningar till båt, dragmaskin etc som jag alltså vill ska vara under "golvet". Notera att marken är grus. Det måste vara stadigt så att det går att dansa och ha stökig middagar på.. Hur tycker Ni att jag ska göra? Vad för typ av golv? Vad kan det uppskattningsvis kosta? Mv

Skulle vara evigt tacksam för bra idéer.

Med vänliga hälsningar,
Richard
Du kan börja med två nya/gamla telefonstolpar och sedan ställa 45x145 stående c-c 600. Detta borde hålla. Sedan är det två stycken vajer spel som behövs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.