Jag har byggt ett pumphus till poolen som har ett litet utrymme längst in som är 120 cm högt och med gjutet tak. Detta ska grävas över då den står i en slänt så att pump och filter hamnar under vattenytan i poolen. Min fråga till er som kan detta är hur jag ska fuktisolera den del som är under markytan?

Tacksam för kloka råd(y)
 
Gräv en dränering runt "huset" c:a 30 cm djupare än golvet.
Lägg eventuellt dräneringsslang i botten.
Lägg dit en markduk och återfyll med makadam (eller låt isodränen ersätta makadamen)
Isolera utsidan av väggen med Isodrän eller annan kappillärbrytande isolering, du kan om du vill isolera taket med frigolit (EPS-skiva). Isolera INTE väggarna med EPS-skivor)
Lägg en gummiduk på taket, som får hänga ner över på utsidan av isodränen.
Återfyll med jord...

När du backspolar sandfiltret till poolen, var gör du av detta vatten ?
Själv la jag ner 10 meter dräneringsslang till en stenkista, så slapp jag en massa vatten på gräsmattan när jag backspolar eller tömmer poolen
 
Jag har en dagvatten brunn på drygt 2m3 som står i en stenkista. Dit pumpar jag backspolningen. Dräneringen mm är gjord. Det är själva fuktisoleringen av väggen och betongtaket till matkällaren. Se bilder.

Nyfuktisolerad vägg och betongtak på matkällare i ett grävt område med dräneringsgrus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Betongkonstruktion av en matkällare och dagvattenbrunn under arbete, omgivet av kabelrullar och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inomhusvy av en ouppvärmd källare med synlig dränering och en provisorisk arbetsbänk mot en vitmurad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K
Ska du återfylla? Vad har du använt för putsbruk till delarna som hamnar under marken?
 
K KjellTimell skrev:
Ska du återfylla? Vad har du använt för putsbruk till delarna som hamnar under marken?
Kommer delvis att återfylla. Till strax under poolkanten.
Caparol Amareno 700 och armering så här långt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.