Vi har en källartrappa som leder ner till en verkstad. Det är en klassisk betogtrappa som man kan leda ner cyklar i.

Idag när jag skulle gå ner för trappan tappade jag en insexnyckel som studsade ner för trappstegen men på ett av trappstegen lät studsen annorlunda. När jag knackar med insexnyckel på trappsteget inser jag arg det måste vara ihåligt med rätt tunt lager betong.

Nu är frågan om det finns en naturlig anledning, typ byggnadsteknisk eller att jorden under kan tänkas har flyttat på sig? Eller är det ett dolt utrymme fyllt med guld? ;)

Om det skulle vara det senare har någon hört talas om något sådant och har någon idé om hur man skulle kunna ta sig in utan att förstöra trappan?
 
  • Betongtrappa med slitage synligt på steg som antyder möjlig ihålighet eller skada under ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är inte bara finsatsen/ytskiktet som ligger bom?
 
  • Gilla
C.Lundin
  • Laddar…
Har sanden under trappan sättnat?
 
Ja, de har ju inte hittat Jimmy Hoffa än...
 
Det är ju ryska soldater som man brukade slutförvara på såna där ställen............. efter att de försvann spårlöst och bokfördes som desertörer........:seenoevil:


Eftersom det här är ett offentligt forum:
Ryska civila brukar vara hyggligt och vettigt folk. Säkert finns det idioter där också men knappast större andel än bland oss finlandssvenskar.
Det är ryska despoter och deras trogna militärer som är arvfienden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.