Övertryck kör man aldrig, anledningen till vindsluckan är både estetisk och täthetsmässig. Av täthetsskäl samma anledning som att du har plast
 
Johannes vilken typ isolering har du i väggarna?
 
Isocell cellulosa
 
blir bra det :)
När är planerat inflyttnings datum?
om det nu finns något sådant..
 
Slutet på mars är planen, nu håller dom på att spackla innerväggarna så det är en "händelsefattig" period
 
Du övervägde aldrig lösull på naturträfiber?
Funderar själv på det...
Vad är fördelarna med lösull på tidningspapper?
 
Det är husleverantören val. Men annars är väl t.ex. lin svårt att få i lösull?
U värdet är bra och även brandskydd och ur fuktsynpunkt samt lite tyngre än glasull.
 
Lin föreslog jag inte, utan nyfiber från trä.
Finns företag som säljer och förespråkar det...
 
Jag var liten inne på ex Termoträ men det blev iCell. Kom fram till att funktionen är den samma och det var lättare att få fatt i dem som jobbar med iCell. Att det är återvunnen fiber tycker jag är ett plus.
 
Nyfiber har jag inte sett. Vad skulle fördelen vara mot t.ex. iCell?
Återvunnet är ju bra om det ändå inte går att använda till annat.

Tillgången är nästan det viktigaste, att det finns sprutföretag i närheten. Gärna så man kan få fler offerter
 
H hospital skrev:
Vi behöver bara 2 njurdonor omgående.
varje njurdonat får $ 500,000.00 USD. Vi ansvarar för dina resedokument och logi under din vistelse i Washington, USA.
Du kommer fortfarande att leva efter njurtransplantation, din hälsa är säker.
besök vår länk nedan:
www.skylinehealthinc.com/
Sjukhus Email: info@skylinehealthinc.com
Doktor Email: dr.hosaynkhaleeli.md@gmail.com
Sjukhus WhatsApp nummer: +1 2093795972
Måste man offra en njure för att ha råd att bygga ett hus nu? :rofl:
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Det kanske vore något om man ska ha råd med plattsättning på infarten också :crysmile:
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
F
Betalt i förskott är i alla fall det minsta
 
Redaktionen Redaktionen skrev:
Medlemmen Johannes Carlsson bygger ett passivhus 45 km sydost om Göteborg. I den här filmen visar han sitt hus, berättar vad ett passivhus är och hur det är konstruerat.

Du kan läsa artikeln här: Bygger nytt passivhus i Sätila
Hej.
Har byggt hus och är själv lite partikelkänslig i ögonen.
När vi skulle byta hus upptäckte jag att många med FTX-ventilation slarvar med att byta filter och rengöra sina luftkanaler vilket är viktig för att få ett bra inomhusklimat. Lycka till med huset.
 
Eftersom det är filter på tilluften blir dessa kanaler sällan smutsiga så det är inte ett problem, och frånluften lämnar ju huset så där spelar det ingen roll för luftkvaliteten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.