Vi kommer förmodligen att sätta upp nedanstående mosaik i köket. Till det blir det oljad ek som golv samt ekbänkskivorskivor, rostfri heltäckande diskbänk samt rostfri fläktkåpa. Vi ska nu in med köksluckorna på lackering och behöver stöd i färgval (vi vill ha vita luckor). Vi har funderat på råvit eftersom vi inte vill ha någon gulaktig (kalkvit) ton på luckorna. Tänker vi fel, blir det sterilt, andra förslag....

glasmosaik-vitmix.jpg

Tacksam för synpunkter
 
Jag personligen tycker att du har helt rætt i dina val av material och færg. Med vitt så kan du ju alltid lægga in færg i ex gardiner eller tavlor på vægg eller evt prydsaker. Allt med færg trøttnar man ju på efter ett tag och vill då byta ut... Det blir ju bra mkt billigare att byta gardiner istf køksluckor :) Så måla dem du i råvit! :)
Lycka till
hælsningar
anna
 
Vad är det för snygg mosaik på bilden?
 
Vi kommer att göra ungefär samma val som ni vad gäller färger/material i vårt kök men vi kommer förmodligen att ha en matt grå mosaik (från "Hoppe mosaic"). Jag tycker att den mosaik ni valt är ursnygg och vi har själva varit inne på "vitt" kakel, men i och med att vi skall ha "vita" väggar i köket så kände vi att vi ville bryta lite med en annan färg och köket blir ju ändå relativt "vitt".

Det finns ingen exakt NCS-kod på färgen på våra köksluckor (eller rättare sagt jag har den inte), men den som ligger närmast är  S1002Y. Den är givetvis inte helt vit, men ger ändå ett "vitt" (dock inte kritvitt) intryck. Titta på Myresjököks hemsida för bilder- deras kök "Accent vit" har denna kulör.
 
Mosaiken heter vit mix och är från Kakelcentralen.
www.kakelcentralen.se

OK, då blir det nog att köra på råvit.
 
Jag skulle valt en lite gråtonad färg.
S1000-N eller S1500-N kanske även S1502-Y.
Den ger en lite mer varmare ton en dom andra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.