Personligen skulle jag avråda för elektronik i en prisvärd grill ännu en sak som kan gå sönder. Den frågan som är viktig är hur den ska förvaras på vintern ! Ska den stå kallt ev fuktigt skulle jag rekommendera en mindre grill av högre kvalitet utan någon slags elektronik . Min erfarenhet av billig grill är den gasol grill jag fick med från köp av huset den var ett par år gammal från rusta hade rostat ganska rejäl så under plåten var total SLUT . Kanon 300 kr som reserv del på rusta tänkte jag men problemet var att dom aldrig kunde få fram delen så blev skrotning . Själv kolgrillar jag mest men skulle jag köpa en gasol grill igen skulle det bli Webers bordsmodell som jag kan förvara varmt . Kolla kvaliten och tillgång till reservdelar är mitt tips
 
Jag får hålla med föregående inlägg från Oeldling. Jag har inte den grillen du länkar till, men en av motsvarande kvalité. Visst är den rostfri (nja, A2 iaf). Däremot märker jag nu när jag är inne på tredje säsongen att det blir trögare för varje säsong att få fart på brännarna och det blir ytrost här och var och skruvarna rostar. Då förvaras ändå min grill med överdrag på under grillsäsongen och inne i ett uterum under vintern. Hade jag köpt gasolgrill idag hade jag valt Weber eller Napoleon.
 
En mindre eller beggad Weber hade jag valt alla dagar i veckan...

En bekant har den där och den är verkligen inget vidare... Börjar rasa ihop efter 3 år..

Livet är för kort för dåliga grillar
 
Weber eller Broilking om du frågar mig.
Jag är inne på fjärde säsongen med min Broilking nu som står ute året runt eftersom att vi grillar även på vintern ibland.
Gallren börjar bli lite rostiga och jag ångrar att jag inte la till för emaljerade galler när jag köpte den.
Har för mig att den kostade 7-8 tusen för fyra år sedan men vad är det jämfört att tex få byta ut sin 4000 kronors landman som rostat bort på tre år.
P PurreP skrev:
En mindre eller beggad Weber hade jag valt alla dagar i veckan...

En bekant har den där och den är verkligen inget vidare... Börjar rasa ihop efter 3 år..

Livet är för kort för dåliga grillar
Jag håller med. Lägg samma peng och köp en Weber eller Broilking i den storlek det räcker till eller lägg till pengar för att få den storlek du vill ha.
Du kommer inte att ångra dig.
Det är inte bara det faktum att grillen rostar sönder på tre år, dessutom så "grillar" weber och broilking även det man lagt längst ut på gallret. Vissa billiga modeller är iskalla ute runt kanterna
 
Jag resonerar lite tvärtom. Efter 3-4 år tycker jag grillen är sunkig och äcklig även om man försöker rengöra den efter användning. Så byter hellre efter några år och köper billigare grill regelbundet. Men visst är det mer Fredde att ha en Weber.:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.