Svar: 2. 7st.

Motivering: Den något för långt utdragna köksrenoveringen har tärt något för mycket på familjelivet och även den gamla utegruppen som följde med när vi köpte huset. Som småbarnsförälder tar man ibland mer eller mindre bra genvägar när tiden inte räcker och det resulterade efter vintern i både rostiga ringar från färgburkar på bordsskivan samt ett helt avsågat hörn med sågklingan! En ny tjusig matgrupp skulle helt klart rädda en bit av både mig och husfriden om ni förstår hur jag menar... :love:
 
Svar:2 7st

när vår 70tals balkong i betong snart kan klassas som terass då den byggs ut med 12ms skulle denna grupp passa perfekt till sommarens middagar, på vintern skulle den få bo i nya uterummet under terassen och då fungera året om.

(kommer möjligtvis upp en byggtråd på balkong/uterums bygget)
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Vinn en härlig matgrupp i teak för uteplatsen
[bild]

Den här veckan tävlar du om en Nice matgrupp i teak och svart med 6 ställbara fåtöljer och ett justerbart bord från Selected Home. Här finns gott om plats för alla under sommarens middagar och härliga utekvällar. Matbordet har en fast bordsskiva i slittåligt teak som är enkelt att underhålla. Bordsstommen och fåtöljernas ram är tillverkade i aluminium. De smidiga och hopfällbara fåtöljerna har, utöver sin aluminiumram, en högkvalitativ textilväv som erbjuder skön sittkomfort. Det går även att komplettera matgruppen med fler positionsstolar som kan placeras på vardera kortsida av bordet.

Totalt värde cirka: 11 990 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färg- och materialkombinationer finns att välja på för Nice matgrupp från Bra Sommarmöbler?

Svaret hittar du här: [länk]

  1. 8
  2. 7
  3. 6

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 17 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bra sommarmöbler. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bra sommarmöbler för att de sponsrar den här tävlingen.

I 7 färger. Djäklars vad jag vill vinna detta. Jag har stor familj men ingenstans att kunna sitta ute och käka. Det var ju superfint detta.
 
Svar 2, 7st.
Vi skulle väldigt gärna vilja vinna ett ute möbelset från er på Byggahus och Brasab då vårat "stormysen" från 1998 har gjort sitt.
Ett nytt o stiligt sett från er skulle verkligen göra att man kunde njuta betydligt mer!
 
Svar 7st

Jag och sambon har precis flyttat in i nytt hus och vi ska hålla vår första midsommarmiddag för släkten. För att underlätta för oss har alla fått varsin uppgift inför/under middagen. Jag är ansvarig för köttbullarna, min sambo för allt drickbart osv. Svärmor drog tyvärr nitlotten och fick uppgiften att släpa in köksmöblerna från altanen när det årliga midsommarregnet kommer. Hennes rygg hade därför uppskattat om vi hade bord och stolar som kan stå kvariutomhus och fokusera på att hjälpa till att bära in jordgubbstårtan när regnet kommer.
 
Svar: 2. 7 st kombinationer. Motivering: Idag den 17 maj har är det beräknat att vår tredje son ska födas och vi väntar med både förväntan och lite pirr i magen på att förlossningen snart ska starta. På vår altan står nu ett bord med fyra stolar, men när familjen nu växer är det en nödvändighet med ett större bord och fler stolar. Vi totalrenoverar nu en 1800-tals gård i Ransäter på ett varsamt sätt och försöker tänka igenom varje steg i renoveringen för att ge huset det lilla extra. Altanen ska vi glasa in med äldre fönster och där skulle vi placera denna fina grupp. Håller tummarna!
 
Svar : 2, 7 stycken.
Motivering: igår satt jag och njöt av Göteborgs vårsol medans vår ettåring sov middag. Jag satt där i godan ro, lite blåsigt men ändå helt ok. Plötsligt kollapsar min positionsstol och därmed även jag bakåt och jag landar på ryggen på vår stenlagda uteplats, inte skönt.
Låsfunktionen i våra positionsstolar, modell billigare, är helt uppenbart inte att lita på och med min nu onda rygg så kommer jag inte att våga lita på dessa igen. Nu kommer förhoppningsvis sommaren och att kunna njuta av den i en vacker och säker utegrupp skulle vara helt underbart.
 
2) 7 st

Till en fantastisk mamma i vår stuga,
tillika mormor och en kärleksfull fruga.
Som är värd att pausa och bara vara,
skulle utemöblerna bli underbara.
Hon bakar, passar barnbarn och bjuder in gäster,
behöver många platser till sommarens fester.
Nya terrassen blev precis klar hemma hos oss,
så på mors dag är det mor Karin jag och barnen vill överraska förstås! :giggle:
 
Dags att utse veckans vinnare i vår veckotävling! Idag säger vi grattis till Fairlane som gav motiveringen: "Har flyttat till ny villa (ny = 1967, men ny för mig). Har en fantastisk altan på baksidan, men ingenting att sitta på. Bord och stolar skulle förgylla tillvaron för mig, barnen och våra vänner. Lilltjejen tycker förvisso att det är trevligt när vi lägger ut en filt på altanen och sitter på den och äter, men i längden är det nog smidigare med bord och stolar." Lilltjejen kan ju få sitta kvar på filten, så blir hon också glad. :)
 
  • Gilla
nerdybynature och 6 till
  • Laddar…
Fairlane
Stort tack, jag är mållös.

Lilltjejen kommer nog gärna sitta på filt och ha picknick även i fortsättningen, och jag och storesyster kommer nog göra henne sällskap ibland, men bordet och stolarna kommer göra nytta. :love:
 
  • Gilla
nerdybynature och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
En alldeles för sen återkoppling, men bättre sent än aldrig.

Vi är jättenöjda med möblerna och med hanteringen från byggahus och från Bra Sommarmöbler. Visst händer det att vi sitter på en filt och har picknick på altanen, när lilltjejen efterfrågar det men vi sitter mycket oftare vid bordet och hon gillar det också.

Avslutar med lite bilder. I bakgrunden syns nya grillen också.

Altan med trädgårdsmöbler bestående av bord och stolar samt en stor grill i bakgrunden, under en terrassmarkis.
Trädäck med trämöbler och ny grill i bakgrunden, ett glas på bordet ger en mysig atmosfär.
 
  • Gilla
Annelie Hultberg och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.