BirgitS
B bis skrev:
Det vi vill är att använda de tre garderoberna 3 meter in i hallen för förvaring av ytterkläder och skor.
Hur går era tankar kring att det innebär att man går med smutsiga och blöta skor på det golv som man senare ska gå över när man sköter tvätten?
 
3 meter är en ganska lång sträcka! Kanske hade varit bättre att byta plats på gästwc och garderoberna istället för att få de i direkt anslutning till entrén! Bra förvaring precis vid ytterdörren är något jag själv saknar något otroligt! Just nu har vi som du nämnde bara 5st muuto knoppar vid dörren och det räcker en bit men inte så långt som man önskat!

Angående tvättstugan så tycker jag faktiskt det är vettigt att lämna en vägg fri. Det kommer jag själv göra den dagen jag bygger för att ha vägghängda torkställmingar men även möjlighet till att kunna ställa golvställning där utan att det är i vägen för något annat :)
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Riktigt bra planlösning! Älskar master bedroom med garderob och eget badrum.så har vi idag. Arkitekter är väldigt bra med att svara på hur man kan göra, storlekar på rum osv, fasad etc. Men min uppfattning är att planlösning gör man bäst själv det mesta om man kan sätta sig in i hur man vill ha.
 
Gammelnörden Gammelnörden skrev:
Förslag till övervåning med mer användbara garderober och ett litet förråd för lakan och dammsugare mm samt större badrum med plats för badkar beroende på taklutningen.
[bild]
Vilken bra övervåning!! Förvaring kan man inte få nog av
 
  • Gilla
Gammelnörden
  • Laddar…
Skulle även få till ett matsalsbord med min 4st stolar på var sida samt med Iläggskivor.
 
A A.G skrev:
Skulle även få till ett matsalsbord med min 4st stolar på var sida samt med Iläggskivor.
"Tillägsskivor", en i varje bordsända, och några extrastolar löser det.
Vid våra 6-personersbord får vi lätt plats med 12 personer.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
"Tillägsskivor", en i varje bordsända, och några extrastolar löser det.
Vid våra 6-personersbord får vi lätt plats med 12 personer.
(y)
Dock så får vi inte plats alla ändå runt bordet trots 2st ”tilläggsskivor” och med 8-pers bord i grunden när vi har gäster.
 
A A.G skrev:
(y)
Dock så får vi inte plats alla ändå runt bordet trots 2st ”tilläggsskivor” och med 8-pers bord i grunden när vi har gäster.
Ja, jag förstår problemet.
Men som jag ser det skapar ni det genom ett upplägg, som är väldigt slösaktigt med golvyta.
  • Gör ett vanligt kök med spis, ugn, beredningsbänk och disk längs väggarna,
    och kyl, frys och skafferi vid en vinklad eller motstående vägg.
  • Möblera vettigare i "vardagsrumsdelen". Men behöver inte så mycket luft bakom sofforna, de kan gott stå vid en vägg t.ex.
 
Redigerat:
Hejsan.
Nu är jag tillbaka med en liten uppdatering då vårat bygglov är klart. Såhär blev planlösningen.
Passar även på att bifoga en bild på köket.

Arkitektritning av en husplanlösning med måttangivelser, kök, sovrum och vardagsrum markerade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modernt kök med gråa skåp, inbyggda ugnar och köksö med vask och spis, ljust trägolv och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
maximm och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.