Mac_attack
Hej!

Jag har fått en offert för golvslipning, arbetet ska utföras i Torslanda (GBG).
Vardagsrummet är ca 30 kvm, se bilder.
Behandlingen efter slipning som föreslagits är vit oljebets följd av skydd med en matt hårdvaxolja (ofärgad)

Pris är 10 337 kr (efter ROT), allt inkluderat. Känns prisbilden rätt?
Cirka 345 kr per kvadratmeter.
 
  • Fiskbensparkett i vardagsrum som behöver slipning, nära trätrappa och möbler, före renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trägolv i fiskbensmönster, nära en altandörr, i behov av slipning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning på bottenvåning med markerat vardagsrum på ca 30 kvm för golvslipning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
Mac_attack
G gusvo085 skrev:
På tok för dyrt! Finns en bra golvslipare här [länk]
Tack, det var från Ångtvättbilen som jag hört ska vara bra (dock verkar det vara franchise).
Ska höra med Hisingensgolv också, tack!

Edit: Hisingensgolv verkar vara en enskild firma, det tänker jag spontant att man vill undvika för byggen.
Men det är ju skillnad på en golvslipning och större arbete som badrum, takomläggning m.m.
 
Mac_attack Misacsson skrev:
Tack, det var från Ångtvättbilen som jag hört ska vara bra (dock verkar det vara franchise).
Ska höra med Hisingensgolv också, tack!

Edit: Hisingensgolv verkar vara en enskild firma, det tänker jag spontant att man vill undvika för byggen.
Men det är ju skillnad på en golvslipning och större arbete som badrum, takomläggning m.m.
Motivera gärna varför man vill undvika en enskild firma?
 
  • Gilla
Sylvek och 3 till
  • Laddar…
Mac_attack Misacsson skrev:
Tack, det var från Ångtvättbilen som jag hört ska vara bra (dock verkar det vara franchise).
Ska höra med Hisingensgolv också, tack!

Edit: Hisingensgolv verkar vara en enskild firma, det tänker jag spontant att man vill undvika för byggen.
Men det är ju skillnad på en golvslipning och större arbete som badrum, takomläggning m.m.

Handlar det om en totalentreprenad på ett husbygge så ska man kanske undvika en EF men när det gäller mindre jobb (som t.ex. golvslipning) ser jag ingen som helst orsak till det.
 
  • Gilla
Peternow och 1 till
  • Laddar…
Mac_attack
L Lopex skrev:
Motivera gärna varför man vill undvika en enskild firma?
Tänker framförallt att det är en sorts trygghet att nivån och kraven är högre kring de ekonomiska bitarna för aktiebolag, att företagets ekonomi och den privata ekonomin är separerade osv. Om det ex. skulle bli skadeståndsanspråk. Aktiebolag har ökade krav på sin redovisning och bankerna ökade krav m.m.

Men, vad vet jag. Har inte haft någon djupare reflektion kring det :)
 
Jag skulle nog säga att det är ett rätt ok pris, lite dyrt kanske men färga in och hårdvax är lite extra...
Trappen ställer till det lite också
 
  • Gilla
Johannadutch och 1 till
  • Laddar…
Skulle säga att oavsett om de kostar 5 eller 15000 så är slutresultatet du skall leva med de viktigaste. Finns garanterat någon norm som säger att de får se hur illa ut som helst och fortfarande är ok. Sikta på referenser eller den som dyker upp...
 
Mac_attack Misacsson skrev:
Tänker framförallt att det är en sorts trygghet att nivån och kraven är högre kring de ekonomiska bitarna för aktiebolag, att företagets ekonomi och den privata ekonomin är separerade osv. Om det ex. skulle bli skadeståndsanspråk. Aktiebolag har ökade krav på sin redovisning och bankerna ökade krav m.m.

Men, vad vet jag. Har inte haft någon djupare reflektion kring det :)
Har haft han hemma flera gånger. Mycket bra och proffsig! Inget att klaga på.
 
  • Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
S
Bortsett från trappan så är det ju rätt enkelt att slipa själv förutsatt att man hyr en vibratorslip (istället för en sån där rullande sak).

Kanske kan vara ett alternativ...?
 
Mac_attack
S SvanteC skrev:
Bortsett från trappan så är det ju rätt enkelt att slipa själv förutsatt att man hyr en vibratorslip (istället för en sån där rullande sak).

Kanske kan vara ett alternativ...?
Ja, kikade lite på en sådan.
Då är det kanske lättare att få det bra själv. Har du själv erfarenhet av en vibratorslip?
Hade blivit väldigt trött på mig själv om golvet inte blev bra och man stod där och kände sig "dumsnål" efteråt.
Som en tidigare kommentar, man ska leva med resultatet :).
 
  • Gilla
Nybyggerska
  • Laddar…
S
Mac_attack Misacsson skrev:
Ja, kikade lite på en sådan.
Då är det kanske lättare att få det bra själv. Har du själv erfarenhet av en vibratorslip?
Hade blivit väldigt trött på mig själv om golvet inte blev bra och man stod där och kände sig "dumsnål" efteråt.
Som en tidigare kommentar, man ska leva med resultatet :).
Jag och farsan slipade mitt gamla parkettgolv med sån vibratorslip tidigare i våras, det gick jättebra. Hade aldrig vågat med en sån rullslip.
Men jag har inte behandlat golvet ännu heller (är mitt i renovering, golvet är pappat).
 
  • Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
Mac_attack
S SvanteC skrev:
Jag och farsan slipade mitt gamla parkettgolv med sån vibratorslip tidigare i våras, det gick jättebra. Hade aldrig vågat med en sån rullslip.
Men jag har inte behandlat golvet ännu heller (är mitt i renovering, golvet är pappat).
Intressant, hyrde ni? Vad ligger hyran ungefär på och hur lång tid tog det för er?
Har du bild på hur det blev? :)
 
S
Mac_attack Misacsson skrev:
Intressant, hyrde ni? Vad ligger hyran ungefär på och hur lång tid tog det för er?
Har du bild på hur det blev? :)
Det tog lite mer än en dag cirka för 35kvm.

Minns inte vad det kostade att hyra, 1500kr(?) men bor i en mindre stad och är bekant med han som har hyr-stället så är osäker på om jag fick betala list-pris.

Kan skicka bild i helgen om du påminner mig.
 
Mac_attack
G gusvo085 skrev:
På tok för dyrt! Finns en bra goövslipare här [länk]
Han kunde utföra uppdraget och verkar vettig! Tack för tipset!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.