Som rubriker lyder, jag kommer alltså behöva frakta bort alt dumpa den jord och sten som blir när vi skall gjuta vår platta för garaget. Det är ca 50kvm som detta gäller. Första frågan är hur mycket blir det? Fattar att det rör sig om 50x35cm i massa, men min första fråga är hur mycket blir det om man räknat lastbilar tex? Vill gärna hålla nere kostnaderna..

Jag har inget bra ställe på min tomt där jag kan dumpa det. Min ena granne är en skogsfastighet med massor av berg, vad tror ni om att ringa honom och fråga om jag kan dumpa massan där? Eller kan man bara göra det?

Tack!
 
Du kan inte bara dumpa massorna på någon annans mark. Det är olagligt...
Fråga grannen om han behöver massor för att fylla ut någonstans alternativt om ni kan lägga dom någonstans där dom inte gör någon skada.
 
Du kan självklart inte dumpa dina massor på någon annans tomt utan att den fastighetsägaren gett sitt tillstånd. Skulle du vilja att någon dumpar på din tomt utan att fråga? ;)

Jag skulle tippa på att det blir 3 lastbilslass av det där.
 
useless useless skrev:
Du kan inte bara dumpa massorna på någon annans mark. Det är olagligt...
Fråga grannen om han behöver massor för att fylla ut någonstans alternativt om ni kan lägga dom någonstans där dom inte gör någon skada.
Haha, tack för det!
 
Ring och prata med grannen i så fall. Det kanske är okej, men personen kan ju ha synpunkter på precis var du lägger det i så fall. Att bara dumpa det på grannens fastighet känns ganska långt från okej. Känns som att ganska få vore okej med att någon dumpar 20 kubik jord och sten som de vill bli av med på sin mark, oavsett om det är en skogsfastighet.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Du kan självklart inte dumpa dina massor på någon annans tomt utan att den fastighetsägaren gett sitt tillstånd. Skulle du vilja att någon dumpar på din tomt utan att fråga? ;)

Jag skulle tippa på att det blir 3 lastbilslass av det där.
Skall försöka hålla mig på rätt sida lagen, tack för det! ;)

Nää det hade varit riktigt tråkigt faktiskt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.