Hej

Jag har beställt leverans av en Samsung Side-By-Side av Bring (160kg). Har ringt och meddelat dom att den skall upp för en trappa men jag fattar verkligen inte hur detta skall gå till.

Det är en U-trappa som är relativt smal så den går precis upp om man bär den på högkant.

Har någon här beställt en sån och vet hur de gör för att få upp den? Är de många så de orkar lyfta den eller är det kärra som gäller?
 
När det gäller inforsling av vitvaror så är det elektriska trappkärror som gäller. Skulle bli förvånad om de inte använder sig av det.
 
C C.Lundin skrev:
När det gäller inforsling av vitvaror så är det elektriska trappkärror som gäller. Skulle bli förvånad om de inte använder sig av det.
De kom två pers som inte ville bära upp den för trappan. Pratade med Bring och dom hade inga elektriska trappkärror så de sa att de isf skickar fyra personer som får bära. Det slutade dock med att de vägrade bära upp den på grund av skaderisken då den är så tung så jag fick hyra en lyftkran som nu har lyft upp den ist.

Kan vara bra för er andra att känna till som köpt det som kallas "Side-by-side-leverans" som levereras av Bring. Även om Brings support och återförsäljaren sa att de skall kunna få upp den en våning även om det innebär att den skall upp för en trappa så stämmer det inte. Min känsla är att de som väl skall bära in den alltid nekar dessa typer av jobb.
 
Jag tror inte det finns någon transportör som löser det med handkraft. Inte ens med en batteridriven trappkärra.
 
Köpte ett likadant i förra huset med samma dilemma... Där kunde man ta upp för en slänt på utsidan och in genom balkongdörr.
De första två klantskallarna som kom var lata och skulle ta upp den i närmaste slänten som inte var fixad med hål och jordhögar/ogräs/sten odyl....
Jag visade den andra släta men längre vägen men nej då... det går bra det här.
Uppe på krönet så välte såklart kylen och slog i kanten på en altan av betong... blev en hyfsad buckla kan man ju säga...
In skulle den ändå eftersom de inte får ta i retur??
Sen fick det komma ny kyl med andra killar som tog den längre vägen utan missöden varken med den trasiga eller den hela.
 
Själv köpte jag mitt första side-by-side med leverans till dörren.
Något jag inte skulle göra om idag...
(Också en bjässe på 160kg från LG. Fy faan va vi slet.)

När det säckade efter ett litet tag så fick jag det garanti-bytt två gånger och sedan utbytt till ett Samsung-skåp.
Kylskåps-service firman löste det hela på två man med en batteridriven trapp-kärra väldigt lätt och smidigt gång på gång.
Så förutom att jag skulle dra mig för att köpa ett LG-skåp igen så var transporterna inget problem.
 
Såhär gick leveransen tillväga till slut och nu kan jag nörda ner mig i min nya ”leksak”. Ny kyl hissas av kran i trädgård med en person som övervakar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En stor Samsung-kylskåpskartong levererad på en träaltan med trädgård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Vad kostade lyftet?
 
H hempularen skrev:
Vad kostade lyftet?
3.125:- (1,5h med en lyftkran som kan lyfta upp till 35 "lyftmeter")
 
S
Att man en väljer ett side-by-side? Bara massa problem! Jag ser framför mig den dagen garantin är borta och den går sönder dagen efter. Då ska man ut med skiten igen :crysmile:
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
S Stadsfiskalen skrev:
Att man en väljer ett side-by-side? Bara massa problem! Jag ser framför mig den dagen garantin är borta och den går sönder dagen efter. Då ska man ut med skiten igen :crysmile:
Den dagen säljer jag huset istället. :rofl:
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Bring är generellt inga hjältar direkt....
Beställde en gång 4st bänkskivor (laminat) till en lägenhet i Stockholms innerstad, varav den längsta var 3,2meter lång.
På vägen till mig ringde dem och frågade om det fanns hiss. Jag frågade hur de hade tänkt sig att få in en 3 meter lång bänkskiva i en vanlig hiss.
Väl framme så tappade dem en av bänkskivorna, så fick vänta 4 veckor på en ombeställning. Måttligt roligt.
Då pratade jag med butiken och förklarade min avsky för Bring. Efter lite om och men så förstod dem mig och jag fick då istället leverans med Jetpack vilket var en enorm skillnad.

Säga nej till Bring, bringar mer lycka i livet.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.