Den hadde jag missat. SJälvklart bör badrumsdörren gå utåt. Går det så bör den flyttas lite från badkaret också så man får plats för att hänga en badhanduk eller så där
 
Varför vill du skärma av kaminen med två glasdörrar? Det är bättre att ta bort den väggen helt och vinkla kaminen så att ni kan se den från matplatsen. Då blir också planlösningen öppnare. Det går alltid att bygga upp en vägg senare om ni önskar det.
 
Bra planlösning. Det enda jag tänkte på var vardagsrummet. Det ser litet ut och väldigt svårmöblerat. Finns inga "hela" väggar att ställa möbler emot. Var ska ni ha tv, bokhylla ect?
 
Det kanske t.o.m. vara en idé med skjutdörr till badrummet? Öppna den inåt känns inte riktigt bra i varje fall.
 
jessicaodanne skrev:
Jag har en liten synpunkt till. Vore det inte bättre att öppna dörren till badrummet utåt? Tänker att den tar så mkt plats av badrummet när den går inåt plus att risken kanske finns att den som reser sig ur badkaret kan få dörren i huvet om någon går in samtidigt. Eller var det långsökt... ::)
Tänk också på att våtrumströsklar är gjorda för utåtgående dörrar.
 
jessicaodanne: Helt rätt angående toadörren. Utåt får det bli.

bergstrollet: Nope, en så öppen planlösning är inte aktuellt. Jag har varit inne på öppen planlösning, fem meter högt i tak och STOOORA fönster i många år. Men när man väl börjar skissa och tänka efter så känns det traditionella mer hemtrevligt. Visst är det moderna luftigt och läckert, men jag är ingen akvariefisk när det kommer till kritan...
 
Viktoria: Det här med bokhyllorna är ju ett elände. Vi har ju fem stycken som ska in någonstans. Det blir ju tre i barnsovrummen, men de två övriga har ju som du säger inga naturliga platser. Någon som har en idé?
 
Jag undrar om du funderat på fönster som går i hörnen på vardagsrummen? Hoppas du förstår vad jag menar. Då får du större väggpartier i vardagsrummet så att du kan möblera med tv och bokhyllor.

Pernilla
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.