A
Fast du sätter väl inte vindskiveplåt med farmarskruv? Du använder väl de små nätta som alla plåtslagare har? Vet inte vad de heter bleckskruv? Farmarskruv är ju oerhört klumpig och ful.
 
  • Gilla
Mats Lj och 1 till
  • Laddar…
Scouten skrev:
Fast du sätter väl inte vindskiveplåt med farmarskruv? Du använder väl de små nätta som alla plåtslagare har? Vet inte vad de heter bleckskruv? Farmarskruv är ju oerhört klumpig och ful.
Bleckskruv går prima det med - Tror dom även finns med tätning. Anser själv inte att farmarskruv skämmer uppe på vindskivorna, men det kanske är en smaksak.
 
  • Gilla
Simsu
  • Laddar…
Rickard.
Använder man bleckskruv till vindskivor så får man nog montera om dom årligen... Farmaskruv eller vindskiveskruv är dom enda godkända/bra alternativen och vindskiveskruven är kanske lite snyggare men inte mer.
 
Redigerat:
  • Gilla
Joak och 3 till
  • Laddar…
A
Rickard. Rickard.ag skrev:
Använder man bleckskruv till vindskivor så får man nog montera om dom årligen... Farmaskruv eller vindskiveskruv är dom enda godkända/bra alternativen och vindskiveskruven är kanske lite snyggare men inte mer.
Jag köper att det ska vara vindskiveskruv, var faktiskt inte säker på om där var någon skillnad på bleckskruv och vindskiveskruv, fast den tidigare verkar vara 3,5*25mm och den senare 4,5*25mm. Utseendemässigt mot farmarskruv är det dock enorm skillnad, jag har själv alltid satt farmarskruv, medan plåtslagaren satte vindskiveskruv när vi bytte tak.
 
Mina sitter med bleckskruv med packning, har suttit i +15 år nu. Farmarskruv är för fult........:)
 
  • Gilla
Simsu
  • Laddar…
Rickard.
Vars hittar man sånt? Har aldrig sett med packning hos grossist bara bleckspiken men den hjäkper ju föga.
 
"Hos din lokala bygghandel".

Jag tror att alla har.....? Brukar säljas i små påsar snarare än askar.
 
  • Gilla
Ulfjs
  • Laddar…
T
Vindskivor och plåtar måste vara riktigt svåra att montera. Såhär blev det hos oss: Tak med vindskiva under takpannornas nivå och lutande stege mot hängränna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En stege stod lutad mot hängrännan precis där, så de måste ju ha sett varje gång de gick upp/ner att skivans högsta nivå låg under pannornas...
 
Får man fråga om ett ungefärligt pris för att byta vindskivor och plåt av riktig snickare
 
F Fristad skrev:
Får man fråga om ett ungefärligt pris för att byta vindskivor och plåt av riktig snickare
Hur långt är ett snöre ? Har ju med höjd, längd, utförande osv.
 
T
R RoBo skrev:
Hur långt är ett snöre ? Har ju med höjd, längd, utförande osv.
Betalade 17500 i höstas, ca 30 meter.
 
T
T tanaris skrev:
Betalade 17500 i höstas, ca 30 meter.
Vad det kostar om man vill ha det rakt vet jag inte :)
 
  • Gilla
Simsu och 1 till
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Betalade 17500 i höstas, ca 30 meter.
Högt ? :rofl:
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Antar att det är arbetskraft från östeuropa som varit i farten..
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.