Svar: 2. 7st

Vi köpte vårat hus för 5 år sedan och fick då ta över de risiga utemöblerna från den äldre damen som bodde här förut.

Vi gjorde ett tappert försök att måla dessa och ordna nya dynor. Tyvärr har färgen flagnat bort och "någon" har dessutom råkat såga sönder bordsskivan vid något renoveringsprojekt.

Nu vill vi bara slänga hela skiten! :)
 
7 stycken.
Om jag vann skulle jag ge matgruppen till mina föräldrar som verkligen förtjänar något riktigt fint <3
 
Sedan flytten till vårt radhus för tre år sedan har jag och min sambo drömt om ett stilrent och snyggt möbelset, det hade verkligen gjort vår mysiga bakgård komplett

Det vi verkligen önskar är sköna möbler där man från morgon till kväll kan njuta, där både frukost, lunch och middag kan ätas och vänner kan ansluta

Detta set från Selected Home är verkligen utemöbler i vår smak,
Stilrent, enkelt att rengöra och stolar som går att vicka bak :cool:

Här drömmer jag om att sitta och mysa med vänner en ljuvlig sommarkväll - luta sig tillbaka i en stol och se hur himlen färgas till en vacker pastell

Hoppas verkligen att vi vinner dessa fåtöljer och bord med fantastisk kvalité, det skulle verkligen hos oss göra succé! ❤️
 
7 Stycken
I dessa möbler jag midsommar vill fira, äta sill o dricka bira.
Dagen efter när man känner sig som ett lik, kan jag ändå glädjas åt mina fina möbler i teak.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Vinn en härlig matgrupp i teak för uteplatsen
[bild]

Den här veckan tävlar du om en Nice matgrupp i teak och svart med 6 ställbara fåtöljer och ett justerbart bord från Selected Home. Här finns gott om plats för alla under sommarens middagar och härliga utekvällar. Matbordet har en fast bordsskiva i slittåligt teak som är enkelt att underhålla. Bordsstommen och fåtöljernas ram är tillverkade i aluminium. De smidiga och hopfällbara fåtöljerna har, utöver sin aluminiumram, en högkvalitativ textilväv som erbjuder skön sittkomfort. Det går även att komplettera matgruppen med fler positionsstolar som kan placeras på vardera kortsida av bordet.

Totalt värde cirka: 11 990 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färg- och materialkombinationer finns att välja på för Nice matgrupp från Bra Sommarmöbler?

Svaret hittar du här: [länk]

  1. 8
  2. 7
  3. 6

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 17 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bra sommarmöbler. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bra sommarmöbler för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 7st
Motivering: vi flyttade in i vårat hus från 70-talet för ca 1 år sedan. I lördags fick vi tillskott i familjen då vårt andra barn föddes. Med den här matgruppen har vi möjlighet att bjuda hem farmor & farfar eller mormor och morfar för bebismys och stöttning med barnen under sommaren. Det skulle vara underbart att få den hjälpen så vi har möjlighet att fixa lite i trädgården.

Hälsningar
Samuel
 
7 st

Ja vad ska man skriva som inte redan e skrivet, nytt uterum på g och en pöjk som tar studenten så skulle detta set med sex stolar och ett otroligt fint bord sitta som en smäck på skivan(y):D
 
Svar: 7 st

För mig infinner sig den ultimata sommarkänslan när man kan äta dagens alla måltider utomhus. Vi ligger i planeringsstadiet för att anlägga en syrenberså, kanske i kombination med en spalje eller pergola. Vinner vi detta möblemang får det bli hjärtat och mittpunkten i den framväxande uteplatsen.
 
Nanny Fine
Alternativ 2, dvs 7 st.

Ett hus med dränering, gammal som gatan.. Skulle bli ny, det var solklart som sa*an.
Altanen fick rivas och möbler var gamla,
Ingen idé att nåt nytt på sig samla.

Altanbygge startat och mur ska det bli,
Men var ska man sitta nu, undrar vi?
Ett bord och två stolar kan kanske räcka.
Och några fler stolar om släkten vill häcka.

Men pengar är knappa och släkten är störst,
Så i er tävling vi hoppas att vi kommer först!
 
SVAR: 7ST

Vinner just jag blir det den bästa stunden
precis som att hamna i paradiset på sekunden
När jag slår mig ner i NICE med en pina colada
får jag känslan att sitta vid en Fransk "La strada"
Jag kommer att glömma all snö som föll i fjol
och se till att jag med creme får brunbrända ben under kort kjol
Jag kommer att låta mina palmer stå som på givakt
på altanen där min nya grupp glänser i all sin prakt
Det kommer att kvitta om hela sommaren regnar bort
när jag har en möbelgrupp under tak av bästa sort
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Vinn en härlig matgrupp i teak för uteplatsen
[bild]

Den här veckan tävlar du om en Nice matgrupp i teak och svart med 6 ställbara fåtöljer och ett justerbart bord från Selected Home. Här finns gott om plats för alla under sommarens middagar och härliga utekvällar. Matbordet har en fast bordsskiva i slittåligt teak som är enkelt att underhålla. Bordsstommen och fåtöljernas ram är tillverkade i aluminium. De smidiga och hopfällbara fåtöljerna har, utöver sin aluminiumram, en högkvalitativ textilväv som erbjuder skön sittkomfort. Det går även att komplettera matgruppen med fler positionsstolar som kan placeras på vardera kortsida av bordet.

Totalt värde cirka: 11 990 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färg- och materialkombinationer finns att välja på för Nice matgrupp från Bra Sommarmöbler?

Svaret hittar du här: [länk]

  1. 8
  2. 7
  3. 6

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 17 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bra sommarmöbler. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bra sommarmöbler för att de sponsrar den här tävlingen.

svar 7

Med en 15 år gammal Teak grupp från Jysk som har så tunga stolar att Svärmor inte orkar flytta dom så skulle denna grupp passa oss utmärkt
 
Svar: 2. 7st.

Under våren har vi äntligen gjort klar vår affär med en ny sommarstuga, det är fortfarande mycket att göra och tänka på när det kommer till att komma upp på banan. En matgrupp till vår uteplats skulle verkligen plocka bort en viktig och betungande post i vår budget för att kunna ha en fantastisk sommar i vår nya stuga.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Vinn en härlig matgrupp i teak för uteplatsen
[bild]

Den här veckan tävlar du om en Nice matgrupp i teak och svart med 6 ställbara fåtöljer och ett justerbart bord från Selected Home. Här finns gott om plats för alla under sommarens middagar och härliga utekvällar. Matbordet har en fast bordsskiva i slittåligt teak som är enkelt att underhålla. Bordsstommen och fåtöljernas ram är tillverkade i aluminium. De smidiga och hopfällbara fåtöljerna har, utöver sin aluminiumram, en högkvalitativ textilväv som erbjuder skön sittkomfort. Det går även att komplettera matgruppen med fler positionsstolar som kan placeras på vardera kortsida av bordet.

Totalt värde cirka: 11 990 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färg- och materialkombinationer finns att välja på för Nice matgrupp från Bra Sommarmöbler?

Svaret hittar du här: [länk]

  1. 8
  2. 7
  3. 6

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 17 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bra sommarmöbler. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bra sommarmöbler för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 2. 7st.

This will be our first spring/summer in our new home and we are starting at square 1 with getting our outdoor living space in order. With all the focus on gardening and landscaping this patio set would be a lovely addition for when we welcome guests to an outdoor housewarming party this summer.
 
Svar 7

Våra rejäla utemöbler i trä, har efter 40 år och ett antal ommålningar, fått ruttna fötter och lösa brädor i bordet, som inte längre är presentabla för varken oss eller våra gäster. Lite fräscht och nytt och hållbart för många år behövs. Alla våra underbara vänner älskar att komma ut på landet lite då och då och koppla av och njuta av djur och natur, samt fixa gemensamma matupplevelser framåt kvällen.
 
Svar: 7 st.

Ser fram emot första sommaren i huset efter att ha bott i lägenhet i alla år och då behöver jag ju såklart någonstans att sitta och götta mig utomhus. Stort plus för att det inte är massa plast i den här gruppen, det sista som behövs är ännu mer plast! Sen var den ju riktigt snygg också. Skulle passa perfekt för nyblivna husägare! :D
 
Svar: Alternativ 2, 7 st

Motivering:
Skulle behöva denna stora fina möbel för att kunna bjuda min släkt och mina vänner på middagar under sommaren.
Samt att det är så snyggt och förhöjer utseendet på min uteplats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.