Hojt
Jag var lite osäker på var jag skulle posta detta så provar här.

Ska fixa en gungställning som är något rostig. Har slipat och haft mig så lös rost och annat skit är borta. Fick tips av en bekant att måla på med Jotuns Bengalack Quick direkt på rost. Har tydligen hållt i många år utan problem säger han.

Problemet är att närmsta måleriaffär inte har den. Bauhaus hade några i lager men de kräver att man handlar för minst 300 för att skicka med hemleverans.

Nån som kan rekommendera andra onlinebutiker?

Bor en bra bit från större städer tyvärr, annars hade jag ju kunnat svänga in på nån Bauhaus i Uppsala eller Stockholm eller nått.
 
Är inte hammarlack typ motsvarande?
Finns ju lite överallt...
 
Jag har för mig att den var sämre, hammarlack alltså.
 
Tja, det är ju en bra fråga... Det är ju svårt att hitta långtidstester på något egentligen, men pratar vi om normal tidsrymd för hur länge barn använder en gungställning, kanske 5 år så tror jag att det kvittar...
 
+1 på hammarlack. Vill du att det ska hålla riktigt länge kör du deras anti-rust primer först.
 
N nickspi skrev:
Hojt
Jag var lite osäker på var jag skulle posta detta så provar här.

Ska fixa en gungställning som är något rostig. Har slipat och haft mig så lös rost och annat skit är borta. Fick tips av en bekant att måla på med Jotuns Bengalack Quick direkt på rost. Har tydligen hållt i många år utan problem säger han.

Problemet är att närmsta måleriaffär inte har den. Bauhaus hade några i lager men de kräver att man handlar för minst 300 för att skicka med hemleverans.

Nån som kan rekommendera andra onlinebutiker?

Bor en bra bit från större städer tyvärr, annars hade jag ju kunnat svänga in på nån Bauhaus i Uppsala eller Stockholm eller nått.
Färgvaruhuset
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.